עולם העיתונות בהמתנה דרוכה: הבוקר ב-11:00 יפורסם סקר TGI החצי שנתי

הקרב 'ידיעות'-'ישראל היום' יוכרע? 'מעריב' מתאושש? ומה קורה במאבקים בעיתונות הכלכלית? היום יפורסם סקר TGI שבוחן את החשיפה לעיתונים
אלכסנדר כץ |

הבוקר ב-11:00 יפורסם סקר TGI החצי שנתי, והוא חופן באמתחתו ככל הנראה כמה הפתעות. סקר TGI של חברת TNS טלגאל, בודק את שיעור החשיפה של העיתונים ותחנות הרדיו, על בסיס שנתי וחצי שנתי, ובוחן גם חפיפה בין עיתונים נקראים.

מאז נכנס 'ישראל היום' לשוק התקשורת לפני 3 שנים בדיוק, כוחם של 2 העיתונים הגדולים – 'ידיעות אחרונות' ו'מעריב' הולך ופוחת, בעוד שעיתון החינם של שלדון אדלסון הולך ותופס נפח בשוק העיתונים הישראלים.

בסקר TGI לפני חצי שנה, שבחן את תקופת הזמן בין יולי לדצמבר 2009, זכה 'ישראל היום' לחשיפה של 26.6% (בדומה לחציון ינואר-יוני 2009 – אז זכה לחשיפה של 26.9%. 'ידיעות אחרונות' הוביל את העיתונות היומית, עם שיעור חשיפה של 33.9%.

'מעריב', פעם העיתון הנקרא ביותר בישראל, המשיך בדשדוש שלו. בחציון יולי-דצמבר 2009, זכה העיתון של משפחת נמרודי ל-13.6% (מול 14.4% בחציון שלפני כן). 'הארץ' ירד אף הוא, מ-7.5% בחציון ינואר-יוני 2009, ל-6.6% ביולי-דצמבר 2009.

גם המאבקים בגזרת העיתונים הכלכליים, לא נרגעים: היום לפני הצהריים נדע מי מנצח בקרב בין TheMarker, 'גלובס' ו'כלכליסט'.

סקר TGI מפרסם את נתוני החשיפה של העיתונים היומיים, עיתוני סוף השבוע, העיתונות הכלכלית, שבועונים, דו-שבועונים, ירחונים, דו חודשיים, ותחנות הרדיו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה