חוזרים מקאן: "הפרסומאים הבינו שאם זרים מהללים אותך, זה אומר שאתה טוב"
פסטיבל קאן לפרסום ושיווק, הבמה המרכזית של התחום בעולם, ננעל בסוף השבוע. לא מעט משרדי פרסום ישראלים לקחו חלק בתחרויות וכעת הם חוזרים ארצה ומתכוננים לתחרות הבאה, בארץ או בעולם.
לא מעט הצלחות רשמו המשרדים הישראלים:
*
*
*
בשיחה עם אייס, אומר היום ד"ר, מנהל אקדמי של תכנית MBA למנהלים ותוכניות הפרסום במסלול האקדמי המכללה למנהל, כי "אין ספק שמשרדי הפרסום בארץ גילו את התחרויות בחו"ל ואולי גם הבינו שכדי להצליח בארץ, צריך לפעמים לעבור בחו"ל."
לדבריו של שוב-עמי, "כאשר זרים מהללים אותך, זה כנראה סימן שאתה טוב והדוגמה הכי בולטת לעניין הזה היא חברות היין בארץ שנחשבות טובות מאוד, בעיקר בגלל שהן זוכות בתחרויות בינלאומיות".
מעבר לכך, אומר שוב-עמי, כי "יש פה גם הרבה עניין של כבוד ורצון להתחכך בגדולים ביותר אבל בתור אחד שעבד לא מעט בחו"ל, אני יכול להגיד שהרמה של משרדי הפרסום בארץ היא בהחלט גבוהה, יש פה הרבה יצירתיות ורואים את זה במוצר המוגמר".
בעניין השינוי שעברו הפרסומות בשנים האחרונות, אומר שוב-עמי כי "הדבר הבולט ביותר הוא הצורך לתפוס את תשומת הלב. אם בעבר מספיק היה להעלות פרסומת בטלוויזיה בשביל למשוך תשומת לב רבה, אז כיום בגלל ריבוי הפרסומות יש צורך לייצר את המשהו הזה שיבלוט וימשוך את תשומת הלב. הדבר השני הוא החשיבה על השפה המשותפת של הפרסומת בין הטלוויזיה והאינטרנט, דבר שכמובן לא היה בעבר".