איפה ההומור הבריטי? קמפיין של משרד התיירות בניו אורלינס עורר זעם בממלכה

כתם הנפט במפרץ מקסיקו ממשיך להתפשט ולהכות בחופי דרום ארה"ב. ענקית הנפט BP מממנת קמפיינים שמטרתם להחזיר את התיירים שנעלמו אבל אפילו היא לא חשבה שמדובר יהיה בקמפיין "אנטי בריטי"
יוסי פינק |

ארה"ב מתמודדת בימים אלו עם אחד המשברים הקשים בתולדותיה - אסון דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. עשרות אלפני גלונים עדיין דולפים אל מי המפרץ ועושים את דרכם אל חופיה הדרומיים של ארה"ב שעושה כל שביכולתה להילחם במשבר.

כתם הנפט הענק לא רק פגע בפרנסתם של הדייגים בדרום ארה"ב, הוא גם הבריח את התיירים ופגע קשות בהרבה מאוד בעלי עסקים באזור - בתי מלון מסעדות וכו'. כחלק מהמאבק במשבר, יצאו מדינות דרום ארה"ב בשלל קמפיינים שמטרתם למשוך את התיירים חזרה אל הערים היפות שלחופי מפרץ מקסיקו.

אחת הערים הללו היא ניו אורלינס. לשכת התיירות של ניו אורלינס יצאה לאחרונה בקמפיין פרסומי במספר ערים בארה"ב תחת הסלוגן - "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו שורדים את הבריטים". הכוונה ברורה - BP (בריטיש פטרוליום) היא החברה שאחראית לדליפת הנפט החמורה, ניו אורלינס זו עיר שידועה בעיקר בזכות הרובע הצרפתי שבה וזו עיר שחלק מהמסורת שלה היא הקרב ב-1812 בו ניצחו הצרפתים את הבריטים והצליחו להשיג שליטה בעיר.

אז בבריטניה לא אהבו את ההשוואה וב'גארדיאן' (העיתון הפופולרי) ראו בקמפיין כ'אנטי בריטי' ופרסמו מאמר חריף בעניין. התוצאה - הקמפיין הוסר.

בעיתון הבריטי גם הצביעו על האירוניה לפיה מי שלמעשה משלם על הקמפיין של ניו אורלינס זו בעצם החברה הבריטית BP שכחלק מהמלחמה שלה בדליפת הנפט, היא גם מממנת קמפיינים לערי הדרום. במקרה הזו, מדובר בכ-5 מיליון דולר שנתנה החברה הבריטית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה