מלחמת קפה באנגליה: סטארבקס נכשלה בנסיון להוריד פרסומת של רשת מתחרה

הרשת האמריקנית טענה כי הפרסום של רשת Costa מטעה. הרשויות הבריטיות לא ממש התרגשו מהטענות. דובר סטארבקס: "מספר שיא של לקוחות אומר יותר מסקר בתשלום על 57 אנשים"
יוסי פינק |

כאשר השורה התחתונה של קמפיין פרסומת קובעת כי מוצר אחד טוב מאחר או שהציבור מעדיף מוצר אחד על פני אחר, כמובן שיש לתהות על הבדיקה שנעשתה. זה בדיוק מה שהוביל את ענקית בתי הקפה האמריקנית, חברת סטארבקס, לצאת במלחמה בבריטניה נגד רשת בתי הקפה Costa.

רשת Costa יצאה לאחרונה בקמפיין חוצות תחת הכותרת - 'סורי סטארבקס, העם הכריע'. באותיות הקטנות יותר נכתב כי במבחן טעם ראש בראש - 7 מתוך 10 אנשים העדיפו את הקפה של Costa על פני הקפה של סטארבקס.

ברשת האמריקינת פנו לרשות הבקרה על הפרסומות בארה"ב (ה-watchdog) וטענו כי הפרסום מטעה כיוון שהוא מתייחס רק לסוג קפה מאוד ספציפי של סטארבקס ובתוך כך טענו גם לבעיות במתודולוגיית הבדיקה שביצעו ב-Costa.

עם זאת, ברשות הבריטית לבקרה על פרסומות לא ממש התרגשו וזרקו את הטענות של סטארבקס מכל המדרגות, כלומר זיכו את לחלוטין את Costa.

דובר סטארבקס הגיב לעניין ואמר כי "יש לנו מספר שיא של לקוחות וזה כנראה אומר הרבה יותר על הקפה שלנו מאשר סקר בתשלום על 57 אנשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה