המחטף של נייקי: מקבלת פי 2 חשיפה מהמאמצת הרישמית של המונדיאל
אליפות העולם בכדורגל, המונדיאל כפי שהיא מכונה בישראל כמו גם בעוד מספר מצומצם של מדינות, היא גם המאני טיים של המפרסים הגדולים, בעיקר של חברות הלבשת הספורט שמתכוננות לאירוע לא פחות מהנבחרות שישחקו שם וכנראה יותר.
עם זאת, נתונים שהתפרסמו עם פתיחת המשחקים מראים כי נכון ליום המשחקים השני, ה'מאמצות הרישמיות' לא בהכרח משיגות את החשיפה הגבוהה ביותר.
לפי סוכנות נילסן, המספקת נתוני רייטינג מכלי המדיה השונים, הפרסומת של נייקי למונדיאל (“Write the future”) הצליחה להשיג לנייקי חשיפה גדולה פי 2 בבלוגים, בפורומים וברשתות החברתיות הגדולות (פייסבוק וטוויטר), זאת לעומת יריבתה הגדולה אדידס שהינה המאמצת הרישמית של המשחקים.
"אמבוש" ו"מחטף", כך מכנים באתרי האינטרנט השונים את הצלחתה של נייקי להשיג חשיפה גדולה בהרבה מאדידס. חלק גדול מההצלחה של נייקי קשור להשקה המאוד מוקדמת של פרסומת הדגל שלה לרשת היו-טיוב. בעוד אדידס השיקה את הפרסומת שלה כשבוע בלבד לפני תחילת המשחקים (ב-4 במאי) והצליחה לרשום רק קצת יותר מ-3 מיליון צפיות (
אדידס שילמה מיליוני דולרים בכדי להיות המאמצת הרישמית של משחקי המונדיאל והזכות הבלעדית להציג את הלוגו שלהם באצטדיונים בדרום אפריקה. אין זו הפעם הראשונה שבנייקי עושים סוג של מחטף על שבן של המאמצות הרישמיות, במונדיאל של 1990 חילקו בנייקי חולצות עם לוגו החברה מחוץ לאצטדיונים ובכך הצליחו להכניס את הלוגו מ'הדלת האחורית'.