מלחמה שמתקררת: חברות המזגנים חתכו במאי את ההוצאה לפרסום

אלקטרה חתכה במאי האחרון את ההוצאה לפרסום בכ-50% לעומת מאי 2009, בטורנדו חתכו קצת פחות ואמרו כי "השוני השנה הוא בפריסת התקציב על פני חודשי השנה". 'אייס' ימשיך לעקוב ....
יוסי פינק |

מי לא זוכר את קרב המזגנים המטורף שהתחולל בקיץ אשתקד. זה היה טוררררנדו מול אלקטרה - ראש בראש כפי שאף מיוזע ישראלי לא היה מעלה על דעתו שכל כך רוצים את תשומת ליבו. זה היה שנה שעברה, השנה אותו מיוזע הצטרך להזיע בכדי לשים לב שהקמפיינים של חברות המזגנים נמצאים באוויר.

לפי בדיקת אתר אייס, מנתוני 'יפעת בקרת פרסום' עולה כי בעוד בחודש מאי 2009 הוציאו יחדיו 2 חברות המזגנים סכום של כמעט 13 מיליון דולר על פרסומות (במחירי מחירון) , בחודש מאי האחרון הוציאו שתי החברות סכום של 9.1 מיליון דולר בלבד. כלומר ההוצאות לפרסום של 2 החברות יחד נחתכו בשיעור של כמעט 30%.

ניתוח ספציפי מראה בעוד טורנדו הקטינה את ההוצאה לפרסום בשיעור קל באופן יחסי, הייתה זו אלקטרה שחתכה את ההוצאה לפרסום בצורה דרסטית. בעוד בחודש מאי 2009 הוציאה אלקטרה 5.1 מיליון דולר על פרסום, בחודש מאי 2010 הוציאה אלקטרה 2.6 מיליון דולר בלבד. ירידה של כ-50%. מנגד, טורנדו קיצצה את ההוצאה לפרסום מ-7.6 מיליון דולר ל-6.49 מיליון דולר בלבד, ירידה של כ-15% בלבד.

צריך כמובן לציין הסכומים שמופיעים בכתבה זו הינם ב'מחירי מחירון', מהם יש להוריד 50% עד 70% ובמקרים מסוימים אף יותר בכדי להגיע למחיר האמיתי אותו שילמו החברות בפועל. עם זאת, כמדד השוואתי ניתן לראות במספרים אלו אינדיקציה אמינה להוצאות של החברות השונות.

לא במקרה החלטנו באייס לבדוק כעת את קטגוריית המזגנים, שהרי תקופת טרום הקיץ זו "העונה החמה" של חברות אלו - כאשר אזרחי ישראל המבוהלים מפני הקיץ האכזרי רצים לקנות מזגנים. לצורך ההשואה, בחודש אפריל האחרון הוציאו אלקטרה וטורנדו יחד סכום של 3.9 מיליון דולר בלבד.

לסיום נציין, כי אלקטרה וטורנדו הן חברות המזגנים אשר רושמות את ההוצאה הגדולה ביותר לפרסום בקרב החברות בתחום. בעוד תשי החברות הללו מפרסומות במיליוני דולרים, השלישית בטבלה מפרסמת בעשרות אלפי דולרים לחודש בלבד. מבין החברות הגדולות בתחום, תדיראן משקיעה כמה אלפי דולרים ספרסום ו-LG ממש לא מפרסמת.

גלית מסד, סמנכ״לית השיווק של טורנדו, התייחסה לנתונים המובאים בכתבה וציינה כי "תקציב הפרסום השנה של מותג טורנדו אינו קטן מזה של שנת 2009, השוני הוא בפריסת התקציב על פני חודשי השנה. פריסת התקציב על-פני החודשים תלויה במזג האוויר ובפעילות המסחרית של החברה, השנה רוב המאמצים השיווקים מרוכזים בתקופת הקיץ."

מאלקטרה לא נמסרה תגובה לידיעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה