צפים
לצערי הלינקים עדיין לא נפתחים בחלון חדש. נא לזכור לעבור אחורה באם פתחתם אחד. פתרונות טובים יותר - 1. לעמוד על הקישור, קליק ימני ולפתוח בקישורית חדשה. 2. לעמוד על הקישור, קונטרול קליק.
הכותרות
ידיעות חוזר להלום בנתניהו. מדור הדעות של נחום ברנע מירכתי העיתון הופך לכותרת ראשית: "לחץ". זה מה שיש היום?
ברנע מאבד שליטה, ומביע את דעתו הנחרצת על נתניהו: "חדל מעש", "פאניקר", "לוזר" "חי בהדחקה". ומסכם: "לישראל אין כרגע מנהיג".
גם מעריב מתייחס להיסוסי נתניהו, אבל מטיל את הדברים על אובמה, שאומר לו: "תחליט כבר".
הארץ מגלה אמפתיה, ולו רק תת מודעת או רגשית. הכותרת הראשית היא ציטוט (בערך) של נתניהו האומר שוועדת חקירה בינ"ל היא תקדים מסוכן.
בישראל היום נתניהו כלל לא מוזכר בשער, אלא ישראל. ישראל מעדיפה ועדה מקומית ושני משקיפים. זו לא פעם ראשונה שזו ההעדפה של העיתון המזוהה עם רה"מ.
תמונות הזוועה
ידיעות מסביר את התייחסותו לתמונות מהורייט הטורקי: "מכיוון שמדובר בתמונות קשות שפורסמו בטורקיה במטרה להשפיל את חיילי השייטת, בחר ידיעות אחרונות לא להבליט אותן".
מעריב והארץ מביאים את התמונות בעמוד השער שלהם, וכן בעמודים העוקבים. גם מעריב, כמו ידיעות, נזקק למאמר דעה בכותרות הראשית, ומי שכותבת אותו פה היא
הארץ מביא את התמונות בעמוד הראשי (מפוקסלות, כמו שני קודמיו. בע' 2, או ששכחו לפקסל, או שנראה היה לעורכים שלא צריך, מאחר שהחייל הפצוע מסתיר את עיניו).
גם בישראל היום תמונת החייל הפצוע מופיעה בשער, אבל כאן פניו מפוקסלים, להבדיל מהארץ, ע' 2. הן נפרסות גם בע' 2-3.
למעשה בישראל, כך נראה, די מבסוטים מהתמונות האלו, וכל החרדות שלי, כשפרסמתי את
הילכו שניים יחדיו
ברנע וכספית, חוב מסופשבוע:
בן כספית פתח ב
כל הכבוד למי שהלעיט את השניים, כלומר השלושה בסיפור הזה.
כמה הפגינו נגד הממשלה
(חדשות מיום ראשון)
הארץ - כ-ששתלפים
מעריב , ישראל היום, בהתאמה - "אלפי", "אלפים"
ידיעות - כשמונתלפים
ynet - כ-15 אלף
המשט, ריקושטים
רויטרס
מעניין, מבלי להיות קצינה בחיל הים, או סתם ימאית, אני חושבת בדיוק כמו
יוסי יהושוע בידיעות מצטט לוחם ביחידה: "המודיעין פישל, ואנחנו משלמים את המחיר".
יזהר באר על הדפוס הקבוע של התקשורת הישראלית:
ידיעות הקדיש אתמול כעמוד וחצי לסיקור הסרטון של לאטמה, שהפך ללהיט טיובי ועולמי.
לשכת העיתונות הממשלתית שלחה את הסרטון
לא כולם בעולם צחקו.
בכנס הבלוגרים ברומניה בו הייתי בנובמבר האחרון, היה גם בלוגר, מרצה מטורקיה. התיידדנו קמעא, וכרגיל בכנסים שכאלו החלפנו כרטיסי ביקור.
אתמול פניתי אליו וביקשתי שיכתוב לי על האירועים, כפי שהם נראים מעיניו. הוא כלל לא ענה לי על הצעתי.
אופס, עדכון: הוא כתב לי כעת, התנצל שלא חזר אלי, ויכתוב לי את דבריו היום.
איתי בן חורין אומר:
הטוקבקים לשלטון
נועה אסטרייכר אספה
כולנו אלביס קוסטלו
אחרי הביטול של
לחם עבודה
כמו שכתבתי: בינתיים לא יהיה מדור לחם עבודה בנפרד. מדי יום אפרסם את ההצעות החדשות בפוסט.
להפקת סדרת אינטרנט מחפשים בדחיפות מפיק פרילנס בעל ידע בכלכלה.
מחפשים תחקירנים בעלי ניסיון עשיר באקטואליה
לתוכנית יומית בערוץ 2
לשלוח קורות חיים למייל: [email protected]
077-7008507/8
לעכבר העיר אונליין דרוש/ה:
- כתב אוכל פרילנס שאוהב להסתובב, מבין
בתחום ויודע לכתוב.
- כתב אלכוהול פרילנס יצירתי, שמבין באמת
ביין, בירות ועניינים משמחים שכאלה.
- כתב ברים פרילנס רהוט ומגניב שלא גר בתל
אביב. עדיפות לכותבים מחיפה, באר שבע,
ירושלים וכו'.
שלחו דוגמאות כתיבה רלוונטיות ל-
העורך הראשי של וואלה! ,אבי משולם (בתצלום) יעזוב את תפקידו אחרי עשור באתר וששנים בתפקיד.
יחליף אותו יהורם דילמאני, סמנכ"ל התוכן.
סמדר פרי כתבה אתמול ב-24 על מגישות אל ג'זירה המתפטרות בגלל ההטרדות המילוליות שעברו, והירידות הבלתי פוסקות מצד המנהלים בתחנה על לבושן ואיפורן. מאחר שלא שמעתי מהן עדיין מילה, אני לא מצליחה להבין מה קרה בינן לבין המעסיקים. בינתיים הן שומרות על שתיקה, לא נענו לכל ההצעות להתראיין במיליון מקומות, וגם לא קיבלו את הצעות העבודה שזורמות אליהן מכל עבר.
מחכה להמשך.
בלוגלנד
איתמר כהן חושף ליקויים בטיחותיים
מח' הגהה
אופס, שתיים וחצי מילים נמחקו מהפסקה השלישית מהסוף אצל ברנע בידיעות: "(ואז כשהנ)זק נעשה.
סוכרת, לא סכרת (מעריב, 12).
לפני פיזור
מהבוקר, נובו ולווט. לא הכל תוקן, כאמור. כל (כל) טענותיכם פלוס 2 מיליון טענותיי הועברו לטיפול.
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
