דוחות טובים לגיוון: הרווח הרבעוני זינק ל-6.4 מיליון דולר
חברת גיוון אימג'ינג, דיווחה הלילה (ד') על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2009 ושחררה תחזיות לשנת 2010, אשר גברו בהרבה על תחזיות האנליסטים בשוק.
החברה שפיתחה את "גלולת המצלמה" למעי הגס רשמה גידול בהכנסות הרבעון הרביעי של 18.5% ל-40 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל ב-2008. בשורה התחתונה, הרווח הנקי עלה ב-33% ל-6.4 מיליון דולר, או ל-21 סנט למניה. תוצאות החברה עלו את תחזיות האנליסטים בשוק לרווח של 13 סנט למנייה בלבד על הכנסות בסך של 39.1 מיליון דולר.
את שנת 2009 סגרה החברה עם הכנסות של 141.8 מיליון דולר (צמיחה של 13.3%, רווח נקי של 19.5 מיליון דולר (צמיחה של 67%), עלייה ברווחיות הגולמית ל-76.6% מ-73.6% בשנת 2008 ומזומנים בהיקף 95.2 מיליון דולר בקופה.
"השיפור הניכר ברווחיות נובע ממאמצים מתמשכים להגברת היעילות התפעולית והגדלת ההכנסות", אמר מנכ"ל גיוון חומי שמיר. "במבט קדימה, אנו מתכוונים להוסיף ולהתקדם בשנת 2010, להגדיל את ההכנסות על ידי הרחבת מכירות PillCam SB בשווקים חדשים ולהעמיק חדירה לשווקים קיימים עם אינדיקציות חדשות. נשקיע בהגדלת השוק העולמי של מערכת ה-Bravo ובפיתוח השוק לדור השני של גלולת המעי הגס (Colon 2)".
בשנה החולפת גיוון ערכה ניסויים בישראל בגלולת הדור השני, Colon 2, ולדבריה התוצאות חיוביות. כעת, שוב מנסה החברה לחדור לארה"ב הפעם עם גלולת הדור השני, לאחר שבעבר לא קיבלה אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לגלולת הדור הראשון שלה.
בהתסכלות קדימה גיוון פרסמה תחזיות שעולות בהרבה על השוק וצופה הכנסות של 154-160 מיליון דולר ב-2010 ורווח נקי של 76-84 סנט למניה. קונצנזוס תחזיות האנליסטים היה לרווח נקי של 50 סנט למניה.