חוזה נוסף לפלרם בסין: תספק קירוי סולארי לאיצטדיון הלאומי בשנזן שבסין

היקף העסקה נאמד בכ-2.5 מיליון דולר, הקמת האיצטדיון אמורה להסתיים לפני סוף 2010 לקראת המשחקים שיערכו ב-2011
איתי זהוראי |

חברת פלרם תעשיות, המייצרת ומשווקת לוחות תרמופלסטיים קשיחים מפוליקרבונט ומפי.וי.סי, הודיעה היום (א') כי חתמה על הסכם לאספקת לוחות פוליקרבונט לקירוי האיצטדיון המרכזי בו יערכו משחקי האוניברסיאדה ה-26 בעיר שנזן שבדרום סין. היקף העסקה נאמד בכ-2.5 מיליון דולר.

לצורך ביצוע הפרויקט פיתחה פלרם לוחות פוליקרבונט מיוחדים בעלי תכונות סולאריות שישמשו לקירוי של איצטדיון הספורט המיועד להכיל כ-60,000 צופים ומתפרס על פני שטח של כ-40,000 מ"ר. ממשלת סין משקיעה בהקמת האיצטדיון כ- 600 מליון דולר.

אוריה זית, מנכ"ל פלרם בייג'ין ציין כי "האיצטדיון הוא חלק מקומפלקס ספורט רחב ממדים ושכולל בנוסף לאצטדיון המרכזי גם אצטדיון סגור ובריכת שחיה. הקמת האיצטדיון אמורה להסתיים לפני סוף 2010 לקראת המשחקים שיערכו ב-2011 והוא יהיה ככל הנראה האיצטדיון בעל שטח הקירוי מפוליקרבונט הגדול בעולם" .

פלרם היתה בין היצואניות הישראליות הגדולות ביותר במסגרת האולימפיאדה בסין לאחר שנבחרה לספק קירוי לכ - 6 מבנים מרכזים בערים שונות בסין. בין השאר סיפקה פלרם את הקירוי לאיצטדיון האתלטיקה בכפר האולימפי בבייג'ין ולקירוי תחנת הרכבת בעיר צינגדאו.

במקביל ממשיכה החברה את פעילותה בשטח הקירוי של מתקני הספורט בשוק הבינלאומי ומעורבת גם באספקה לאחד האצטדיונים שישמשו את המונדיאל הקרוב, דרום אפריקה 2010 ובשלבים מתקדמים של תחרות על קירוי מתקני האולימפיאדה הבאה, לונדון 2012.

ארנון אשד, מנכ"ל פלרם ציין כי "הסכם זה מהווה שלב נוסף בחדירה שלנו לשוק הסיני שהתחילה באספקה בהיקפים גדולים למבנים מרכזיים באירועי האולימפיאדה האחרונה. החברה צופה כי הסכם זה, המהווה המשך לפרויקטי הדגל של החברה בסין ובמקומות אחרים בעולם, יוביל להרחבת השוק למוצרי החברה בסין, בפרט, ולקידום מכירותיה של החברה בשוק הגלובאלי".

כרגע במהלך המסחר מתחזקת מניית פלרם בשיעור של 3% ומשלימה עלייה של כ-8% מתחילת השנה. במהלך שנת 2009 זינקה המנייה בלמעלה מ-130%.

פרויקט האוניברסיאדה בשנזן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.