מניות ג'פאן איירליינס קרסו: בעלי המניות לא מעוניינים ברה-ארגון תחת פשיטת רגל

ניית חברת התעופה, הגדולה ביותר באסיה ע"פ נכסים, איבדה 23.9% במסחר תוך ריכוז מחזור אדיר
אריאל אטיאס |

מניות ג'פאן איירליינס (JAL) קרסו למחיר שפל שיא בטוקיו בצל ספקולציות שהחברה מעוניינת לבצע פשיטת רגל אפילו לאחר ששר התחבורה היפני אמר כי ישנן אפשרויות אחרות עבור חברת התעופה הגדולה ביפן.

מניית חברת התעופה, הגדולה ביותר באסיה ע"פ נכסים, איבדה 23.9% במסחר תוך ריכוז מחזור אדיר הגבוה ביותר מפי 7 מהמחזור היומי הממוצע בשלושת החודשים האחרונים במנייה.

"בעלי המניות משערים שפשיטת רגל היא מה שיקרה", אמר לבלומברג מיטסושיגה אקינו מחברת ניהול הכספים איצ'יושי אינווסמנט מנג'מנט , והוסיף: "הם פשוט נפטרים מהמניה. הערך שלה יהיה אפס עם החברה תפשוט רגל".

ג'פרן איירליינס חייבת לנושיה הגדולים לפחות 529 מיליארד יין (5.8 מיליארד דולר) החל מחודש יולי. כל תוכנית לארגון מחדש של החברה תהיה כפופה לאישור בעלי במניות.

בתוך כך, עיתון העסקים היומי "הניקיי" מדווח שהממשלה תערוב לכל הפעילות השוטפת של החברה במידה והיא תגיש בקשה לפשיטת רגל - צעד הצפוי להתיקל בהתנגדויות רבות מצד הנושים הגדולים בחברה. ע"פ הדיווח, הגוף הממשלתי הערב לחברת התעופה ירכוש לה דלק, חלקים ופריטים נוספים הנחוצים לפעילות השוטפת שלה.

ממשלת יפן התחייבה בתחילת החודש לשמור על פעילותה של ג'פאן איירליינס. הממשלה חילצה את החברה כבר 4 פעמים מאז 2001.

עם זאת, לא כולם מסכימים ששוב יהיה זה הציבור שישלם. סגן ראש הממשלה ובכירים נוספים בממשל מתנגדים לשימוש בכספי הציבור כדי להציל את JAL, מבלי שתוכנית רה-ארגון טובה וסופית תוגש להם. בתוך כך, חברי הקבינט היפני ייפגשו מאוחר יותר היום בטוקיו כדי לדון בעתידה של חברת התעופה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה