מנכ"ל אפריקה מגורים: "יש לנו 4000 יח"ד שנמצאות 15 שנה בוועדות התכנון"

כך אומר גילי דקל ל-Bizportal. החברה רשמה צניחה חדה בהכנסות וברווח הנקי ברבעון השלישי. נתונים אלה משקפים את ההכרה ברווח של דירות שנמכרו לפני כ-3 שנים
עינת פז-פרנקל |

חברת הבנייה אפריקה מגורים, מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, מדווחת היום (יום ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2009 ולתשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-85 מיליון שקלים בהשוואה ל-209.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-4.6 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-15 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל אפריקה מגורים, גילי דקל, אמר היום ל-Bizportal כי תוצאות אלה משקפות למעשה את הכנסות החברה ממכירות "על הנייר" שהתבצעו לפני שנתיים-שלוש, זאת על פי המדיניות החשבונאית לפיה ההכרה ברווח ממכירת דירה נרשמת ברבעון בו נמסרת הדירה. "נתוני הרבעון השלישי הם רכבות שעזבו את התחנה לפני 3 שנים", אומר דקל. "הם משקפים את מכירת הדירות לפני 2-3 שנים ולכן הירידה בהכנסות".

במהלך תשעת החודשים של שנת 2009 מכרה החברה (חוזים חתומים כולל חלקם של שותפיה) 519 יחידות דיור בהיקף כספי של כ- 751 מיליון שקלים (חלקה של החברה כ- 485 מיליון שקלים). "זוהי השנה הטובה ביותר בהיסטוריה שלנו מבחינת מכירות ונראה אותם בדו"חות הכספיים בעוד כשנתיים, אז נכיר ברווח מהמכירות", אומר דקל. "עד כה השנה מכרנו יותר מבשנת 2008 כולה".

לגבי מחירי הדירות בארץ, שעלו ברבעון השלישי ב-3.6% (לכתבה המלאה), אומר דקל כי המחירים ברבעון הבא יעלו בצורה מתונה. "אנחנו מעלים מחירים בכ-1% ברבעון הזה, אומר דקל.

לדבריו הגדלת היצע הקרקעות לבנייה עשוי להוות רק פתרון חלקי לבעיית מחירי הדירות בארץ. נציין כי לאפריקה מגורים עצמה עתודות קרקע מתוכננות לבניית מאות יחידות דיור (כמה קרקעות מצויות בידי הקבלנים?).

"יש להאיץ את התכנון ולהסיר את החסמים הבירוקראטיים", אומר דקל. "יש לנו 4000 יחידות דיור שנמצאות 15 שנה בוועדות התכנון. לנו תמיד לוקח 2-3 שנים לבנות; הבנייה שלנו לא מתארכת - החלק העיקרי בתהליך זה הליכי התכנון. אנחנו מחכים בכיליון עיניים לרפורמה שבאמת תקצר את ההליכים האלה".

נציין כי, אפריקה מגורים בונה בימים אלה כ-1920 יחידות דיור ברחבי הארץ, בהשוואה ל-1300 יחידות דיור שהיו בביצוע בשנת 2008. הצפי לשנת 2010 הוא לבצע 2500 יחידות דיור, אומר דקל.

דקל סירב להתייחס להערכות לפיהן תימכר החברה ולקונים הפוטנציאליים.

אתר זזים- כל הבתים כל המידע

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

תיירות במרוקו קרדיט: גרוקתיירות במרוקו קרדיט: גרוק

בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות

התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב


הדס ברטל |

ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.

במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air),  אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

מטוס
 וויזאייר קרדיט: מתוך אתר החברה
מטוס וויזאייר - קרדיט: מתוך אתר החברה


אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.