טבע בדו"חות מעורבים: מפספסת בשורת ההכנסות, עוקפת בסנט בשורת הרווח

ענקית התרופות הישראלית מדווחת הבוקר על תוצאות הרבעון השלישי. גלעד שריג מהפועלים: "דו"ח חזק מאוד, אבל גם ניתן לראות כמה שטבע נשענת על הקופקסון"
יוסי פינק |

ענקית הגנריקה הישראלית, חברת טבע, פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2009. החברה הציגה בשורה התחתונה רווח של 806 מיליון דולר (Non-GAAP), עלייה של 28% ביחס לרווח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה הסתכמו ב-3.55 מיליארד דולר, עלייה של 25% ביחס להכנסות ברבעון המקביל ב-2008. שינויים בשערי חליפין השפיעו באופן שלילי על המכירות של טבע ברבעון השלישי של שנת 2009 בכ-160 מיליון דולר, או כ-6%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

תרופת הדגל של טבע, הקופקסון, רשמה הכנסות שיא שהסתכמו ב-776 מיליון דולר, עלייה של 38% בהשוואה לרבעון השלישי של 2008. בבית ההשקעות אי.בי.אי העריכו כי מכירות הקופקסון יהיו נמוכות יותר והסתכמו ב-620 מיליון דולר בלבד.

אנליסט בנק הפועלים, גלעד שריג, ציפה לרווח של 809 מיליון דולר על הכנסות של 3.6 מיליארד דולר. במחלקת המחקר של אי.בי.אי ציפו לרווח של 784 מיליון דולר על הכנסות של 3.6 מיליארד דולר. קונצנזוס התחזיות עמד על רווח למניה של 88 סנט על הכנסות של 3.63 מיליארד דולר.

מוצרי הנשימה של טבע רשמו מכירות גלובליות של 243 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009, גידול של 37% בהשוואה ל-177 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. הגידול במכירות נבע בעיקר ממכירות חזקות של ProAir? בארה"ב. מכירות מוצרי הנשימה של טבע בארה"ב הסתכמו ב-166 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 66% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון, טבע שמרה על מעמדה המוביל בארה"ב עם נתח שוק של 56% בשוק ה-SABA (משאפים להקלה מיידית בקוצר נשימה).

המכירות הגלובליות של אזילקט (במונחי מחיר מכירה לשוק) הסתכמו ב-64 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 39% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2008. במונחי המטבעות המקומיים, המכירות הגלובליות של אזילקט צמחו ב-45%. במהלך הרבעון השלישי המשיך הגידול בנתח השוק של אזילקט בארה"ב ובשווקים העיקריים באירופה.

לכתבה על תחזיות האנליסטים לקראת דוחות טבע

שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע: "היה זה רבעון חזק נוסף עם תוצאות שיא בכל תחומי הפעילות שלנו. לראשונה חצינו את רף מיליארד הדולר בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון. במהלך הרבעון צמחנו בכל הגיאוגרפיות והיחידות העסקיות שלנו, במיוחד ראוי לציין את מכירות השיא של הקופקסון, אשר המשיך לחזק את מעמדו כמוצר המוביל בעולם לטיפול בטרשת נפוצה ושל ProAir, מוצר הנשימה המוביל בתחומו בארה"ב."

ינאי אמר עוד כי "במהלך ימים אלו אנו שוקדים על תוכניות העבודה ועדכון האסטרטגיה של טבע לשנים הבאות. ככל שאנו מנתחים את המגמות ואת הסביבה העסקית לשנים הקרובות, אנחנו מזהים המשך מבטיח לצמיחת טבע בשנים הבאות."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה