ראול סרוגו: "עסקאות קומבינציה מוכיחות עצמן במיוחד כששוק הנדל"ן חזק"

כך אומר סגן נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו, המשמש מנכ"ל משותף בחברת הבנייה סרוגו ראובן. החברה חתמה לאחרונה על 3 עסקאות קומבינציה, לפיהן תבנה פרויקטים ברמת השרון, הוד השרון ופתח תקווה
עינת פז-פרנקל |

"ראובן סרוגו-חברה לבנייה" הודיעה היום (יום ב') כי חתמה על 3 עסקאות קומבינציה להקמת פרויקטי מגורים ברמת השרון, הוד השרון ופתח תקווה.

העסקה הראשונה, לפיה סרוגו תוכל למכור מחצית מהדירות בפרויקט, נחתמה על קרקע בשטח של כ- 4 דונם בשכונת נווה גן ברמת השרון ומיועדת ל- 47 יחידות דיור במגדל בן 16 קומות. מחירי הדירות הצפויים בפרויקט הינם החל מ- 1.8 מיליון שקלים לדירת 3 חדרים.

בהוד השרון נחתמה עסקה על קרקע בשטח של כ- 2.5 דונם, עם חברת גבעת הוד, לפי מפתח של 37% (החברה תוכל למכור 37% מהדירות). על הקרקע מתוכנן מגדל בן 23 קומות כחלק ממתחם של 3 מגדלי יוקרה בבעלות קבוצת בסר, דורון אביב וסרוגו. דירות 4 חדרים ימכרו בפרויקט ב- 1.4 מיליון שקלים.

העסקה האחרונה נחתמה על קרקע בשטח של כ-4 דונם בשכונת אם המושבות בפתח תקווה. עסקה זו נחתמה לפי מפתח של 37%. הפרויקט נמצא בשלבי תכנון מתקדמים, על פיו יבנו על המגרש 2 בניינים בני 15 קומות ויכללו 102 יחידות דיור.

נציין כי, בפרויקט הפעיל של החברה בנחלת יהודה החדשה בראשון לציון שיצא לשיווק לפני כ-4 חודשים, נמכרו 70% מהדירות, טרם קבלת היתר בנייה. דירות 4 חדרים בפרויקט נמכרו בממוצע של כ- 1.4 מיליון שקלים.

ראול סרוגו, מנכ"ל משותף בחברה, המשמש גם סגן נשיא התאחדות הקבלנים, סרוגו מתייחס גם לעניין ריבוי עסקאות הקומבינציה, ומסביר כי החברה חסידה של עסקאות כאלה. "עסקאות קומבינציה מקטינות את הוצאות המימון הכבדות של היזם וחוסכות את הצורך להשקיע הרבה כסף במזומן, עוד לפני התחלת הבניה", אומר סרוגו. "במיוחד עכשיו כשהשוק חזק והמכירות מהירות, השיטה מוכיחה את עצמה. החברה פיתחה מומחיות לנושא, מתוך הניסיון וההבנה של הצרכים של בעלי הקרקע. כיום בעלי הקרקע בכל העסקאות שאנו מבצעים, הינם חלק בלתי נפרד מהפרויקט, ומשמשים שותפים מלאים לדרך בהיבט של הייזום התוכניות והשיווק".

חברת הבניה ראובן סרוגו הינה חברה פרטית הפועלת בארץ מזה 43 שנים. החברה הקימה לאחרונה חברת בת, "גן רווה", שתשמש כזרוע ביצועית, עבור הפרויקטים של החברה וכן כחברה עצמאית הפועלת במקביל כקבלן מפתח, בביצוע פרויקטים עבור יזמים אחרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

מטוס קרב (דובר צהל)מטוס קרב (דובר צהל)

מספיק לנפח את הצבא עם הוצאות - האוצר נגד משרד הביטחון

משרד הביטחון דורש תוספת תקציב של 7 מיליארד שקל - האוצר מונע אותה ובצדק - אנחנו מדינה שיש לה צבא ולה ההיפך, אי אפר להקריב הכל למען הביטחון, והכי חשוב - קודם שהצבא יתייעל. יש סכומי עתק שנזרקים בלי תמורה

מנדי הניג |

מלחמה בין משרד הביטחון ומשרד האוצר. התקציב המבוקש לשנת 2026 עומד על 144 מיליארד שקל,  האוצר דורש התייעלות ומעכב אישור עסקאות. מנכ"ל משרד הביטחון: "האוצר מעכב עסקאות קריטיות המשפיעות על הביטחון היסודי" האוצר בתגובה: "חריגה מהתקציב המאושר צריכה להיבדק מחדש". אין כאן צ'ק פתוח ובצדק. משרד הביטחון בשנתיים האחרונות מוציא ובצדק כדי לחזק את הצבא, אבל הוא זורק כספים - פחות מכרזים, פחות פיקוח, אפילו הרבה מילואימניקים (בעורף) שאין בהם צורך. רוצים תקציב? קחו מהשומנים שלכם. 

לא ניתן בשם המלחמה להקריב את התקציב של הרווחה, התרבות, הבריאות, התחבורה. ביטחון זה מאוד חשוב, בראש דר העדיפויות בתקופה כזו, אבל לא בכל מחיר. בתוך התקציב של משרד הביטחון יש בורות שומן, לרבות פנסיות, הצטיידות רשלנית, עובדים מיותרים, מבנים מיותרים.  רה-ארגון שם הוא קריטי.  

הדרישה של הצבא כוללת תוספת ייעודית של 7 מיליארד שקל עבור היערכות ממוקדת לאיום האיראני, שלפי משרד הביטחון מחייבת "הצטיידות במתכונת חירום". הסכום הכולל כולל התחייבויות קיימות שכבר נחתמו באישור האוצר בסך כ‑100 מיליארד שקל, השקעה באחזקת 60 אלף חיילי מילואים לאורך השנה בהיקף מוערך של 37 מיליארד שקל, ועלויות נוספות לשיפור הכשירות של צה"ל. מול הדרישות התקציביות, באוצר ממשיכים לדרוש התייעלות. בחוק ההסדרים האחרון הופיעה שורת צעדים שמטרתם לצמצם את תנאי הקבע, תוך העדפה תקציבית לטובת הלוחמים הסדירים.

"האוצר בולם עסקאות רכש קריטיות"

מנכ"ל משרד הביטחון, אמיר ברעם, התייחס היום בדיון בהנהלת המשרד להתנהלות משרד האוצר ואמר כי "האוצר בולם את משרד הביטחון ומעכב חתימה על עשרות עסקאות קריטיות המשפיעות על הביטחון היסודי". באיזה קלות הוא מעביר את האחריות לאוצר, ועד כמה זה משפט אווילי וחסר אחריות. אם אנחנו לא מוכנים, אתה מודיע על כך לאויב מעל גבי העיתונים? ומעבר לכך - האוצר עובד עם תקציב, אם אתה לא מודע לשיטה - יש בעיה גדולה, בעיקר כי התרגלת לצ'ק פתוח. כל משרד שצריך-מעוניין בהגדלת תקציב פונה וזה נבחן. משרד הביטחון מקבל במקרים רבים פתור מהתהליך הזה, אבל עכשיו כבר אנחנו ב"משחק חדש". אנחנו במקום של צמצום הוצאות הביטחון לא ההיפך.  


ברעם המשיך ואמר כי העיכוב כולל עסקאות לרכש חימושים, חלפים לטנקים, רחפנים ליחידות מתמרנות, מיגון יישובים בגבול לבנון ועזה, והקפאת חוזים להקמת מכשול בגבול המזרחי, זאת למרות החלטת ועדת השרים להצטיידות. "לאחר שנתיים של מלחמה רב זירתית אינטנסיבית, משרד האוצר מתמקד בנושאים שוליים יחסית לעומת האיומים המתפתחים מאיראן ומזירות נוספות. נדרש כעת מיקוד בהשבת הכשירות ובחיזוק המערכים שנשחקו - בהיקף ובהיקף מיידי".