לקראת החזרה לבית הספר: סקר חדש קובע - רק 11% ממשקי הבית רוכשים ציוד ברשת האינטרנט

סקר שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר קובע כי רוב מוחץ של 89% מההורים ציינו כי אין בכוונתם להסתייע כלל באינטרנט על מנת לקנות ציוד חזרה לבית הספר
שרות Bizportal |

כמעט כל בית בישראל מחובר כיום לאינטרנט, אבל כשזה מגיע לקניית ציוד לבית הספר, הישראלים עדיין מעדיפים לכתת את רגליהם לחנות. רק 11% ממשקי הבית רכשו או צפויים לרכוש ציוד חזרה לבית הספר ברשת האינטרנט לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה. כך עולה מסקר שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר.

רוב מוחץ של 89% מההורים ציינו כי אין בכוונתם להסתייע כלל באינטרנט על מנת לקנות ציוד חזרה לבית הספר. אלה שבכל זאת יסתייעו ברשת יעשו זאת לצורך רכישת ציוד בסיסי כגון כלי כתיבה, יומן, תיק גב או ספרי לימוד, אולם ייגשו לחנות על מנת לרכוש מחשב ומדפסת, שולחן כתיבה, ביגוד לבית הספר ועוד.

רו"ח ישראל נקל, שותף וראש מגזר התעשייה ומוצרי הצריכה בפירמת Deloitte בריטמן אלמגור זהר, מציין כי "הצרכן הישראלי, בניגוד לצרכן האמריקני, עדיין מעדיף לקנות בשיטה המסורתית, לראות במו עיניו מה הוא רוכש ולחוש את המוצר. בנוסף, נראה כי חלק מההורים רואים בהגעה לחנות לצורך רכישת הציוד עוד דרך להעסיק את הילדים בחופש הגדול, מעין בילוי משותף".

מהסקר עולה עוד, כי לנוכח המיתון, קרוב למחצית ממשקי הבית בישראל (45%) מתכוונים להקטין את ההוצאה על רכישת ציוד לקראת החזרה לספסל הלימודים בהשוואה לשנה שעברה. זאת לעומת סקר דומה שערכה הפירמה בארה"ב בו נמצא כי 90% מהמשיבים מתכוונים לרכוש השנה את ציוד החזרה לבית הספר בחנויות מוזלות, במבצעים ובהנחות.

יותר ממחצית מההורים (52%) מציינים כי בכוונתם לרכוש רק מוצרים בסיסיים שילדיהם זקוקים להם לקראת שובם לבית הספר ו- 38% ציינו כי בכוונתם לרכוש השנה מוצרים הנמצאים במבצעים ובהנחות בלבד. מהסקר עולה, כי מבין כלל הפריטים הנרכשים לקראת שנת הלימודים החדשה, מרבית ההורים בוחרים לקצץ ברכישת ביגוד חדש והנעלה עבור ילדיהם (46%).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה