דלתא חוזרת לרווחיות: דיווחה על גידול ברווח התפעולי לצד ירידה בהיקף המכירות
חברת דלתא גליל חזרה ברבעון השני השנה לרווחיות למרות קיטון של כ-12% במכירות, שהסתכמו ב-135.9 מיליון דולר לעומת 154.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גדל הרווח התפעולי של החברה בכ-271% ל-2.6 מיליון דולר לעומת 0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי לבעלי המניות של החברה, כפי שעולה מהדו"ח הכספי לשלושת החודשים שבין אפריל לסוף יוני, הסתכם בכ-200 אלף דולר לעומת הפסד של כ-700 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.
אייזק דבח, יו"ר ומנכ"ל החברה מסר כי תוצאות הרבעון השני השנה משקפות את תרומת ההתייעלות והרה-ארגון בפעילות הקבוצה, בעיקר מול לקוח עיקרי בשוק הבריטי, לשיפור בתוצאות העיסקיות ואת המשך החולשה במכירות בשווקי היעד של הקבוצה, בארה"ב ובאירופה בשל המשבר הכלכלי והאטת הצריכה.
התפתחות המכירות ברבעון השני השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד לפי אזורים גיאוגרפיים מצביעה על ירידה של 7% במכירות בארה"ב ל-84.2 מיליון דולר, ירידה של 24% במכירות בבריטניה ל-18.2 מיליון דולר, ירידה של 14% במכירות בישראל ל-16.7 מיליון דולר וירידה של 19% במכירות באירופה ל-16.2 מיליון דולר.
דלתא גליל ציינה כי הירידה במכירות תואמת את ציפיות החברה והיא נבעה מהמשך המיתון בכל שווקי המכירה, שהובילה גם למדיניות מלאי זהירה אצל מרבית לקוחות החברה, אשר תרמה אף היא לקיטון במכירות.
עם זאת, בחינת השינוי במכירות בשווקי היעד במטבע המכירה המקורי מראה ירידה מתונה יותר של כ-6% לעומת 12% עפ"י הדוחות המדווחים בדולרים וזאת בשל התחזקות הדולר מול כל מטבעות המכירה האחרים (פאונד, יורו ושקל). כך: בבריטניה שיעור הירידה במטבע המכירה המקומי היה 9% לעומת 24% במונחים דולריים, באירופה שיעור הירידה היה 9% לעומת 19% במונחים דולריים ובישראל אף נרשמה עליה של 3% במונחים שקליים לעומת ירידה דולרית של 14% במונחים דולריים.
מדוחות החברה עולה כי תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם במחצית הראשונה של שנת 2009 ב-7.9 מיליון דולר לעומת 8.9 מיליון דולר במחצית הראשונה אשתקד.
בתוך כך, אייזק דבח, בעל השליטה בחברה (53.8%) הודיע היום על סיום כהונתו כיו"ר דירקטוריון דלתא, תפקיד אותו מילא במקביל לתפקידו כמנכ"ל החברה. דבח ימשיך כמנכ"ל החברה וכיו"ר הדירקטוריון מונה ד"ר גדעון שטיאט, חבר הדירקטוריון.
שטיאט (70) משמש כיו"ר ונשיא חברת היעוץ GMBS Consultans ועוסק ביעוץ ליושבי ראש ולמנכ"לים של חברות מובילות בתעשיה הישראלית בתחום האסטרטגיה העיסקית. ד"ר שטיאט חבר במספר דירקטוריונים בחברות מובילות בשוק הישראלי.

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים
רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.
מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות.
בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.
רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.
יגדיל את הצריכה הפרטית
הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- יורחבו תנאי הפטור ממס לקופות גמל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

איך פוטין עזר לניצחון הישראלי באיראן; והאם סין תמכור מטוסי קרב לאיראן?
לא מה שחשבתם - רוסיה וגם סין לא ממהרות לספק מטוסי קרב לאיראנים; מה רוצים האיראנים מהסינים ואיך זה קשור לפרויקט הלביא הישראלי שהופסק בשנות ה-90?
הניצחון האווירי המוחץ של חיל האוויר הישראלי באיראן הוא בראש וראשונה בשל יכולות ההתקפה הישראליות, אבל גם בשל צי מטוסי הקרב המיושן של האיראנים. במשך שנים רבות, הצי הזה "כמעט והוחלף" על ידי מטוסי קרב מתוצרת רוסיה, אבל פוטין לא חתם. למה? אולי לא רצה להזדהות באופן מוחלט עם האיראנים, אולי משיקולים אחרים, אבל בשורה התחתונה - פוטין בדחיות הרבות של העסקה, הקל על חיל האוויר הישראלי לתקוף את איראן ולנצח. האיראנים בחדרי חדרים כנראה כועסים ותוהים על כך, אבל כלפי חוץ הם לא יכולים לפעול - הם רוצים להשאיר את רוסיה קרובה ככל שניתן אליהם, גם אם זו לא קרבה צמודה.
מה שכן הם עושים על רקע ההפסד האווירי הוא לחפש אלטרנטיבות. זמן קצר לאחר השגת הפסקת אש, שר ההגנה עזיז נסירזאדה טס לסין, כשהמטרה ברורה: להוציא לפועל עסקת נשק רחבת היקף שתחליף את מה שלא הגיע מרוסיה. לאחר שלוש שנות המתנה, ולא מעט הבטחות מצידו של ולדימיר פוטין, בטהרן מאבדים סבלנות. מטוסי הסוחוי 35 המתקדמים היו אמורים להיות התשובה לפער העצום מול חיל האוויר הישראלי, הם לא סופקו.
לכן, האיראנים משנים כיוון. הפנים מופנות לסין, שם מקווים לרכוש את מטוסי הקרב J-10C, דגם שהחל להיכנס לשימוש ב-2002, אך עדיין נחשב לאחד המתקדמים בצבאות שאינם מערביים. למרות שאינו שייך לדור החמישי, הוא נתפס כמהלך משמעותי קדימה עבור צי המטוסים האיראני הישן, שחלקו עדיין מבוסס על דגמים אמריקאים משנות ה-70 שנרכשו בתקופת השאה.
עסקה של 3-3.5 מיליארד דולר; קחו נפט תביאו מטוסי קרב
השר האיראני אף נראה כשהוא יושב בתא הטייס של מטוס הקרב בבייג'ינג, וניכר כי ברפובליקה האסלאמית מתרשמים מאוד מהביצועים של המטוס. אחד הגורמים לכך הוא המבחן הקרבי שעבר המטוס במהלך עימות בין הודו לפקיסטן, במהלכו הצליחו מטוסי J-10C פקיסטניים להפיל מטוסי "ראפל" צרפתיים, מהמתקדמים שבין מטוסי הקרב המערביים. המטוס הפקיסטני עשה שימוש בטילים PL-15 לטווח בינוני וארוך, והצליח לפגוע במטרות ממדינה שכנה, מה שמעיד על שילוב מוצלח של מכם מתקדם, טווח גילוי ארוך, ודיוק מערכות.
- פגישה בבייג'ין: שי ג'ינפינג ופוטין מחזקים את הברית האסטרטגית בין סין לרוסיה
- המגעים בין טראמפ לפוטין מורידים את מחירי הגז והנפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטוס הסיני, שמכונה גם "הדרקון העוצמתי", מספק לאיראן פתרון של זמינות מיידית במחיר אטרקטיבי, הנמוך בעשרות מיליוני דולרים ממטוסים רוסיים. הוא מתאפיין ביכולת תמרון גבוהה, מערכת מכ"ם מתקדמת, וטילים מדגם PL-15 המסוגלים לפגוע במטרות בטווח של מאות קילומטרים. למרות יתרונותיו, הדגם עדיין נחשב נחות בהשוואה למטוסים מערביים מתקדמים מהדור החמישי כמו ה-F-35.