צ'יינה מובייל: גידול של 16 מיליון מנויים ברבעון אבל הרווח ירד
צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה בעולם, פרסמה הבוקר דו"חות לרבעון השני של 2009 והציגה ירידה ראשונה בשורת הרווח מאז 1999, זאת ברקע לתחרות ההולכות וגוברת בשוק הסלולר הסיני.
הרווח ירד ל-30.1 מיליארד יואן (4.4 מיליארד דולר) מרמה של 30.6 מיליארד יואן. מדובר בפספוס קל שת תחזיות האנליסטים שצפו רווח של 31.1 מיליארד יואן.
החברה רשמה ירידה חדה של 29% בקצב גיוס המנויים החדשים, זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד כאשר הסיבה העיקרית לכך היא כניסתה של חברת צ'יינה טלקום לשוק הסלולר בסין, מהלך שהגביר משמעותית את התחרות.
מניית צ'יינה מובייל שנסחרת בהונג קונג לא ממש הצליחה להציג ביצועים טובים מתחילת השנה כאשר רשמה עלייה של 8% בלבד מתחת השנה, זאת אל מול עלייה של 33% במניית חברת צ'יינה טלקום שהינה חברת הטלפוניה הקווית הגדולה בסין (שכאמור נכנסה לאחרונה לשוק הסלולר). מניית מתחרתה הגדולה של צ'יינה מובייל, חברת Unicom שהינה חברת הסלולר השנייה בגודלה בסין, רשמה עלייה של 17% מתחילת השנה.
מספר המנויים החדשים שהציגה צ'יינה מובייל בדו"חות הרבעון השני מסתכם ב-15.96 מיליון איש, זאת בהשוואה לתוספת של 22.5 מיליון מנויים ברבעון המקביל אשתקד. בסה"כ יש לחברה לא פחות מ-493 מיליון מנויי סלולר.
בבית ההשקעות תמיר פישמן התייחסו היום לדו"חות של צ'יינה מובייל ואמרו כי "האסטרטגיה של החברה ללכת לאזורים הכפריים נותנת את אותותיה השלילים ועדיין לא רואים ניצנים חיוביים מכך. למרות זאת ניתן לראות שיפור ברוב הפרמטרים מהמחצית המקבילה בשנה הקודמת והחברה מוסיפה שהיא ממשיכה לפעול לצמצום ההוצאות,לגייס מנויים לדור 3 שנמצא בחיתוליו וטומן בחובו פוטנציאל אדיר, להשקיע ב-data ובעזרת המבנה הפיננסי היציב שלה היא והתזרים החזק היא תפעל למען המשקיעים בכל כוחה."
עוד אמרו בתמיר-פישמן, כי "אי אפשר להתעלם מהתחרות בסין שהולכת וגוברת ומשיעורי החדירה שעולים בהתמדה אך יש לזכור שעדיין הפוטנציאל בסין הוא מהגדולים בעולם וצ'יינה מובייל חולשת על כ-70% מהשוק."