נגב קרמיקה מדווחת: עליה של 1.7% בהכנסות ורווח נקי של כ-5.6 מיליון שקל ברבעון השני
חברת נגב דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעון השני. מחזור המכירות ברבעון השני של שנת 2009 הסתכם בכ-114.8 מיליון שקלים לעומת 112.9 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, עליה בשיעור של 1.7%. בחציון הראשון של שנת 2009, הסתכם המחזור בכ-226.2 מיליון שקלים, עליה בשיעור של 2.4% לעומת סך של כ-220.8 מיליון שקלים בתקופה המקבילה.
הרווח הגולמי ברבעון השני, הסתכם בכ- 42.5 מיליון שקלים, ( 37% מסך המכירות ) , לעומת מכירות של 41.4 מיליון שקלים, 36.6% מהמכירות, ברבעון המקביל אשתקד. עליה בשיעור של כ- 2.7%. הרווח הגולמי בחציון הראשון של שנת 2009, הסתכם בכ- 82 מיליון שקלים, שיעור של 36.25% מהמכירות לעומת רווח גולמי בסך של כ- 76.3 מיליון שקלים 34.5% מהמכירות, בתקופה המקבילה אשתקד. עליה בשיעור של כ- 7.5%. הסיבות העיקריות שהביאו לגידול ברווח הגולמי הינן עליה בפעילות הרשת הקמעונאית וכן שינוי בתמהיל המוצרים.
הרווח התפעולי ברבעון השני, הסתכם בכ- 8.7 מיליון שקלים, ( 7.6% מהמכירות ) לעומת סך של כ- 8.9 מיליון שקלים, ( 7.9% מהמכירות ) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בחציון הראשון של שנת 2009 הסתכם בכ- 17.1 מליון שקלים, שיעור של 7.6% מהמכירות, לעומת סך של כ- 14.3 מליון שקל שיעור של 6.5% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2009 ובתקופה המקבילה אשתקד הסתכם בכ- 5.6 מיליון שקלים. בחציון הראשון של השנה הסתכם הרווח הנקי בכ- 10.8 מיליון שקלים, לעומת סך של כ- 9.3 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי אבי מוטולה מנכ"ל החברה : " נגב ממשיכה להציג, זה הרבעון ה-7 ברציפות, צמיחה בכל תחומי הפעילות שלה ולהגדיל בצורה משמעותית את הפריסה המקומית והגלובאלית של החברה. אני במיוחד גאה בתוצאות המחצית הראשונה של השנה והרבעון השני וזאת לאור נתוני הפעילות בתחום בו אנו פועלים אשר חווה ירידה חדה של כ-23% בהיקף היבוא של אריחים לישראל ומנגד השכילה נגב להמשיך ולצמוח וכתוצאה מכך להגדיל את נתח השוק שלה בשיעור חד.
"נגב המשיכה ברבעון השני בהעמקת הפעילות שלה בערוץ השווק הקימעונאי - ערוץ המהווה כיום את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה. חלק מהמהלכים אשר יזמנו בתחום זה כללו המשך הרחבת הרשת, פתיחה ושדרוג של חנויות חדשות. הפעילות הקמעונאית מהווה כיום כ-50% מהיקף הפעילות שלנו לעומת פחות מ-33% לפני ארבע שנים.
"במקביל ממשיכה החברה ביישום פעילות שווקית מקיפה הכוללת השקה של מוצרים חדשים ביניהם מוצרי נובו אימג'ן, קולקציות חדשות של מגוון מוצרים רחב והרחבת סל המוצרים הקיים ללקוח, פעילות זו מבוססת השקעות רחבות שביצעה החברה במפעל בירוחם והעמקת הקשרים המסחריים עם ספקים ברחבי העולם".