בית ההשקעות תמיר פישמן במו"מ למכירת קרן ההשקעות בנדל"ן לדני פישמן ואמיר ליבוב

זאת, בתמורה ל-2.1 מיליון שקלים. אלדד תמיר יתפטר מתפקידו כדירקטור בחברה ובקרן
דסק נדל"ן |

בית ההשקעות תמיר פישמן, שבשליטת דניאל פישמן, אלדד תמיר, אמיר ליבוב ומיכאל לנגר, מנהל מו"מ למכירת הקרן של החברה להשקעות בנדל"ן.

דניאל פישמן ואמיר ליבוב, המכהנים גם כדירקטורים בחברה, יירכשו, ככל הנראה, את כל מניות קרן הנדל"ן ב- 2.1 מיליון שקלים מחברת תמיר פישמן. השניים הגיעו להסכמה עקרונית בנוגע לרכישת מלוא אחזקותיה של תמיר פישמן בקרן.

לאחר שהושגה הסכמה עקרונית, כאמור, מנהלים הצדדים משא ומתן לקראת חתימה על הסכם מחייב, במסגרתו, בין היתר, ירכשו השותפים המנהלים, בין במישרין ובין באמצעות חברות בשליטתם, את מלוא אחזקותיה של תמיר פישמן, קרי 326,518 מניות רגילות של החברה, וכן, את זכויותיה של תמיר פישמן ושות' לקבלת כתבי אופציה הניתנים למימוש למניות החברה, אשר יונפקו ערב רישום מניות החברה למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. כל זאת בתמורה ל-2.1 מיליון שקלים.

כמו כן, במסגרת העסקה יינתן לאמיר ליבוב ודני פישמן ייפוי כוח בלתי חוזר להצבעה מכוח המניות, שמחזיקה תמיר פישמן בקרן. עבור ייצוג תמיר פישמן בקרן וטיפול בלקוחות תמיר פישמן אשר השקיעו בקרן, יקבל דני פישמן מתמיר פישמן דמי ניהול בגובה 26 אלף שקלים בחודש למשך שנתיים.

אלדד תמיר יתפטר מתפקידו כדירקטור בחברה ובקרן. בנוסף, כחלק מהשלמת העסקה צפוי תמיר להתפטר גם מתפקידו כחבר ועדת ההשקעות של הקרן. מובהר כי השותפים המנהלים ימשיכו לכהן בתפקידיהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.