בית ההשקעות תמיר פישמן במו"מ למכירת קרן ההשקעות בנדל"ן לדני פישמן ואמיר ליבוב

זאת, בתמורה ל-2.1 מיליון שקלים. אלדד תמיר יתפטר מתפקידו כדירקטור בחברה ובקרן
דסק נדל"ן |

בית ההשקעות תמיר פישמן, שבשליטת דניאל פישמן, אלדד תמיר, אמיר ליבוב ומיכאל לנגר, מנהל מו"מ למכירת הקרן של החברה להשקעות בנדל"ן.

דניאל פישמן ואמיר ליבוב, המכהנים גם כדירקטורים בחברה, יירכשו, ככל הנראה, את כל מניות קרן הנדל"ן ב- 2.1 מיליון שקלים מחברת תמיר פישמן. השניים הגיעו להסכמה עקרונית בנוגע לרכישת מלוא אחזקותיה של תמיר פישמן בקרן.

לאחר שהושגה הסכמה עקרונית, כאמור, מנהלים הצדדים משא ומתן לקראת חתימה על הסכם מחייב, במסגרתו, בין היתר, ירכשו השותפים המנהלים, בין במישרין ובין באמצעות חברות בשליטתם, את מלוא אחזקותיה של תמיר פישמן, קרי 326,518 מניות רגילות של החברה, וכן, את זכויותיה של תמיר פישמן ושות' לקבלת כתבי אופציה הניתנים למימוש למניות החברה, אשר יונפקו ערב רישום מניות החברה למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. כל זאת בתמורה ל-2.1 מיליון שקלים.

כמו כן, במסגרת העסקה יינתן לאמיר ליבוב ודני פישמן ייפוי כוח בלתי חוזר להצבעה מכוח המניות, שמחזיקה תמיר פישמן בקרן. עבור ייצוג תמיר פישמן בקרן וטיפול בלקוחות תמיר פישמן אשר השקיעו בקרן, יקבל דני פישמן מתמיר פישמן דמי ניהול בגובה 26 אלף שקלים בחודש למשך שנתיים.

אלדד תמיר יתפטר מתפקידו כדירקטור בחברה ובקרן. בנוסף, כחלק מהשלמת העסקה צפוי תמיר להתפטר גם מתפקידו כחבר ועדת ההשקעות של הקרן. מובהר כי השותפים המנהלים ימשיכו לכהן בתפקידיהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נשיא צרפת מקרון
צילום: איי.פי

צרפת, בריטניה וקנדה בדרך להכרה במדינה פלסטינית – אז מה?

מהם התנאים להגדרת מדינה, האם יש משמעות לכך שמדינות מכירות במדינה פלסטינית, מהם הפתרונות לסכסוך, האם הם אפשריים

משה כסיף |

שינוי טקטוני מתרחש במערכת היחסים הדיפלומטית של ישראל עם בעלות בריתה המסורתיות. צרפת הודיעה כי בספטמבר תכיר רשמית במדינה פלסטינית, בעוד בריטניה וקנדה התחייבו עקרונית לצעד דומה בכפוף לתנאים מסוימים. המהלך המתואם מסמן סדק עמוק בחזית המערבית ומעמיד את ארצות הברית, הדבקה בעמדתה שמדינה פלסטינית יכולה לקום רק במסגרת הסכם שלום ישיר, בעמדת מיעוט.

הצעד האירופי-קנדי אינו מתרחש בחלל ריק. כ-150 מדינות ברחבי העולם כבר מכירות בפלסטין, והרשות הפלסטינית מקיימת נציגויות דיפלומטיות בעשרות בירות. אלא שעד כה, הגוש המערבי,  בהובלת וושינגטון, היווה חומה בצורה נגד ההכרה. כעת, החומה הזו מתחילה להתפורר, ועימה ההערכה הישראלית בדבר תמיכה מערבית אוטומטית ובלתי מותנית.

מדינה על הנייר, כיבוש במציאות

הפרדוקס הפלסטיני חושף את הפער בין המשפט הבינלאומי למציאות בשטח. על פי אמנת מונטווידאו משנת 1933, ארבעה תנאים נדרשים להגדרת מדינה: אוכלוסייה קבועה, ממשל מתפקד, גבולות מוגדרים ויכולת לקיים יחסים בינלאומיים. הרשות הפלסטינית, במבט ביקורתי, עונה במלואו רק על הקריטריון הראשון.

הממשל הפלסטיני מפוצל ומשותק: הרשות שולטת חלקית בגדה המערבית, בעוד חמאס מחזיק ברצועת עזה מאז 2007. השליטה הצבאית הישראלית באזורי C, כ-60% משטח הגדה, והגבלות הסכמי אוסלו מרוקנים מתוכן את הריבונות הפלסטינית. הגבולות אינם מוסכמים, והיכולת לנהל מדיניות חוץ עצמאית מוגבלת בחוסר שליטה על מעברי הגבול והתלות הכלכלית בישראל.

ובכל זאת, המשפט הבינלאומי והקהילה הבינלאומית בוחרים להתעלם מהפערים הללו. מאז הכרזת אש"ף על הקמת מדינה פלסטינית ב-1988, זרם ההכרות הלך וגדל. ב-2012 העניקה העצרת הכללית של האו"ם לפלסטין מעמד של "מדינה משקיפה שאינה חברה", דרגה אחת מתחת לחברות מלאה, אך צעד סימבולי משמעותי שפתח דלתות לארגונים בינלאומיים ולבית הדין הבינלאומי בהאג.