הישראלים מצילים את שוק היוקרה? מחצית מהרוכשים במגדל "נוה צדק על הים" מקומיים

בארבעת החודשים האחרונים, נמכרו 24 דירות בפרויקט של חברת צמח המרמן ויורוקום נדל"ן בסכום כולל של 108 מיליון שקלים, סכום המשקף מחיר ממוצע של 4.5 מיליון שקלים לדירה
עינת פז-פרנקל |

לאחר כ- 5 חודשים של קיפאון מוחלט, נראה כי שוק היוקרה מתחיל להתאושש. בפרויקט היוקרה "נוה צדק על הים" בתל אביב של חברת צמח המרמן ויורוקום נדל"ן נמכרו בארבעת החודשים האחרונים 24 דירות בסכום כולל של 108 מיליון שקלים, סכום המשקף מחיר ממוצע של 4.5 מיליון שקלים לדירה. עד כה נמכרו 31 דירות במגדל "על הנייר" בהיקף כולל של 132 מיליון שקלים.

במסיבת עיתונאים לרגל שנה להשקת הפרויקט, אמר מנכ"ל החברה, חיים פייגלין, כי המחיר הממוצע למ"ר בפרויקט עומד על 9,000 דולר לממוצע, כ-10% פחות מההערכות ביציאה לשיווק.

בניגוד לדעה הרווחת, לפיה מירב הרוכשים בסקטור האולטרה-יוקרה הם תושבי חוץ - שבריחתם עצרה את המכירות בזמן המשבר הכלכלי - בפרויקט "נוה צדק על הים" 50% מהרוכשים הם ישראלים.

"הנבואה שרווחה בימי המשבר היתה שהאלפיון הישראלי כמו תושבי החוץ ייעלמו מהשוק וייבשו את שוק היוקרה", אומר עמיר שאלתיאל, מנכ"ל אלדר, המשווקת את הפרויקט. "מחודש אפריל האחרון, חלה תפנית חדה במגמת הרוכשים, משאים ומתנים שהוקפאו הפכו לחוזים, לקוחות חידשו את הקשר עם אנשי השיווק של הפרויקט וחלקם הגדול אף חזרו לבקר בפרויקט והתגבשו לכדי רכישת דירות בפרויקט".

פייגלין, שסירב לחשוף את זהות הרוכשים, אמר כי, "מדובר באנשים מהטופ של הכלכלה העולמית בכלל והישראלית בפרט, עורכי דין מפורסמים, אנשי עסקים מוכרים, מנכ"לים של חברות ועוד רבים וטובים".

עבודות החיפור והדיפון של המגדל כבר בעיצומן, והחברה מקדמת גם תב"ע שירחיב את שדרת אלחנן ויחבר אותה אל הים ממערב ואל שדרות רוטשילד ממזרח. תכנית זו אושרה אמש במליאת מועצת עיריית תל אביב.

בפועל, כבר הופקעו שטחים מהמגרש של הפרויקט לטובת הפיתוח של השדרה. היזמים פועלים במקביל לקבלת היתר להוספת כ-10 קומות נוספות למגדל המגורים, מהלך שצפוי להקבל התנגדויות בועדה המחוזית. צמח המרמן אף פועלת להעתקתו של מבנה בית הספר "בית יעקב" לבנות מהמתחם אל בני ברק.

אם תאושר התכנית, תורחב שדרת אלחנן, ותכלול 7 דונמים של שטחי ציבור, כולל בית כנסת וגן ילדים. במקום גם יוקמו שטחי מסחר. אכלוס הבניין צפוי לדצמבר 2012, אומר רן בן אברהם, סמנכ"ל השיווק של צמח המרמן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה