סימנים של התאוששות ביפן: הסנטימנט בקרב החברות הגדולות עלה

מדד הסנטימנט העסקי עבור חברות גדולות היה ברמה שלילית של 22.4 בשלושת החודשים האחרונים, שיפור בהשוואה לרמה שלילית של 51.3 ברבעון ינואר-מארס
אריאל אטיאס |

חברות יפניות גדולות היו פחות פסימיות ברבעון אפריל-יוני מאשר בשלושת החודשים הקודמים, על פי סקר ממשלתי שפורסם היום (ב').

מדד הסנטימנט העסקי עבור חברות גדולות היה ברמה שלילית של 22.4 בשלושת החודשים האחרונים, שיפור בהשוואה לרמה שלילית של 51.3 ברבעון ינואר-מארס, ע"פ סקר שנערך במשותף ע"י משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ביפן.

השיפור היה משמעותי יותר בקרב היצרנים הגדולים, כאשר המדד העוקב אחריהם עלה לרמה שלילית של 13.2 מרמה שלילית של 66. המדד לחברות לא-יצרניות גדולות השתפר לרמה שלילית של 27.8 מרמה שלילית של 42.6.

בהסתכלות קדימה, מדד התחזית עבור חברות גדולות עמד על מינוס 2.6 עבור הרבעון של יולי-ספטמבר, ועל רמה חיובית של 8.7 עבור אוקטובר-דצמבר. נתונים המצביעים על כך שהחברות צופות שיפור נוסף.

הנתונים החדשים עשויים לאותת על כי סקר הטאנקאן לסקטור העסקי, אחריו עוקבים ביתר דריכות הכלכלנים, יהיה חיובי. הסקר צפוי להתפרסם ב-1 ביולי ע"י הבנק המרכזי של יפן.

סקר נפרד שפורסם ביום שני ע"י שר הכלכלה הצביע על כך שהמסחר והתעשייה בסקטור השירותים גם השתפרו. מדד הטרטיארי (tertiary), המשקלל את היקף הכסף שמשקי הבית ועסקים מוכנים להוציא על שיחות טלפון, שירותים, תחבורה ועוד, עלה ב-2.2% באפריל מהחודש הקודם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה