תשתיות התחבורה: תכנית מתאר חדשה הוצגה בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה
עקרונותיה של תכנית מתאר חדשה לתשתיות תחבורה הוצגה ניום (יום ה') בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה.
מטרת התכנית היא ליצור מערכת ארצית משולבת של תשתיות התחבורה היבשתית, לרבות תחבורה ציבורית, הולכי רגל ורוכבי אופניים.
המועצה הארצית לתכנון ולבניה שמעה דיווח על התקדמות הכנת תכנית המתאר הארצית לתשתיות התחבורה היבשתית (תמ"א 42) ועל העקרונות שנקבעו לתכנית בשלב זה.
התכנית מקודמת על ידי משרד הפנים ומשרד התחבורה. עקרונות התכנית, כפי שהוצגו בפני המועצה, כוללים בין היתר: התאמה בין מערך התחבורה היבשתית לבין התכנון המעודכן של פרישת שימושי הקרקע; שילוב תשתיות התחבורה בסביבה ובתבניות הנוף; עידוד של התחבורה הציבורית, הליכה ברגל ורכיבה על אופניים; עידוד איחוד תשתיות; ושיפור רמת הבטיחות בדרכים, כך נמסר ממשרד הפנים.
טרם קיומו של הדיון במועצה הארצית, אישרה ועדת ההיגוי של התכנית - ועדת המשנה של המועצה הארצית לנושאים תכנוניים עקרוניים - את מטרות התכנית ואת הרעיונות המקשרים בין מטרות אלו למימושה.
המועצה הארצית ביקשה להמשיך ולקדם את התכניץ בלוח זמנים מהיר, במגמה לאשרה עד סוף שנת 2010. נצצין כי, תכנית המתאר הארצית לדרכים ותכנית המתאר הארצית למסילות ברזל גובשו בשנות ה- 70 ובשנות ה- 80 של המאה ה-20.
"בשנים שעברו מאז נערכו עשרות שינויים לתכניות אלה, אולם יש חשיבות גדולה בהכנת תכנית חדשה, אשר תבוסס על עקרונות תכנוניים עכשוויים - כמו אמצעים לניהול תנועה, עדיפות לתחבורה ציבורית, מעבר מואץ לתחבורה עתירת נוסעים, חסכון בקרקע, שילוב בסביבה ובנוף - ואשר תקודם בראיה כוללת של מכלול תשתיות התחבורה היבשתית בישראל", נמסר ממשרד הפנים. "התכנית החדשה תאפשר ליצור מערכת תחבורה משוכללת ומשולבת, אשר תיתן מענה לצרכיה של מדינת ישראל לעתיד לבוא".