החברה לישראל יורדת 3.8%: "הביקוש חלש, שוק התובלה הימית עוד לא ראה תחתית"
מניות סקטור חברות התובלה הימית רשמו היום ירידות שערים חדות בבורסות אסיה ברקע לירידת מחירי דמי הובלת המטענים לשפל של חודשיים. מניית החברה לישראל המחזיקה בחברת הספנות צים, נסחרת בהתאם למשב הרוח העולמי בסקטור.
"בעוד אנו ממש בעיצומה של האטה בכלכלה העולמית, רמות מלאים גבוהות עלולות להוביל לכך שחברות התובלה הימית עדיין לא הגיעו לתחתית", כך ציינו אנדרו לי וססיליה צ'אן מבית ההשקעות הגדול ביפן, Nomura, בדו"ח על סקטור התובלה הימית.
"אנחנו מעריכים כי היסודות הפונדומנטלייים יוסיפו להדרדר שכן הביקוש ממשיך להיות חלש. שיעור דמי ההובלה הימית ימשיכו להיות תחת לחץ בעקבות שילוב של ירידה בביקוש המצרפי ורמות מלאי גבוהות של מחצבי ברזל ופלדה בסין".
ירידות השערים החדות שנרשמו היום במניות חברות התובלה הימית באו ברקע לירידה של 1.3% לרמה של 1,386 נקודות במדד Baltic Dry, הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת חודש פברואר. נציין כי Baltic Dry Index מודד את מחירי התובלה הימית ואף נחשב על ידי רבים כברומטר למצב הסחר העולמי.
האנליסטים מ-Nomura מעריכים כי המדד צפוי להגיע עוד השנה לרמה לירידה של 74% מהממוצע שרשם המדד אשתקד. ססיליה צ'אן ואנדרו לי מבית ההשקעות היפני צופים כי גם בשנת 2010 ירשום המדד ירידה כאשר רק במהלך שנת 2011 תירשם התאוששות.
בתוך כך, מניית החברה בישראל, המחזיקה בחברת הספנות צים, נסחרת גם כן במגמה שלילית ומאבדת בשעה זו 3.03%. מבין מקבילותיה הבולטות בבורסות אסיה נציין את ענקית התובלה הימית מהונג קונג, China Shipping ירדה היום 0.41% לאחר ירידה של כמעט 5% ביומיים האחרונים. ואת מניות Pacific Basin Shipping עם ירידה של 2.5% בבורסת הונג קונג, זאת לאחר ירידה של למעלה מ-10% ביומיים האחרונים.