או.אר.טי: הרווח הנקי של אורפק ברבעון הראשון של 2009 טיפס לכ-2.3 מיליון דולר
חברת אורפק מערכות (ORPK), שמניותיה נסחרות בלונדון, והמוחזקת בשיעור של כ-62% על ידי חברת או.אר.טי טכנולוגיות, הנסחרת בתל-אביב, מסכמת 23 רבעונים רצופים של צמיחה.
אורפק, העוסקת בייצור ושיווק של מערכות לניהול תדלוק ותחנות דלק, מדווחת היום, כי סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2009 עם גידול של יותר מפי 3 ברווח הנקי, המיוחס לבעלי המניות, (GAAP) לרמה של כ- 2.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-0.7 מיליון דולר ברבעון הראשון ב- 2008. הרווח הנקי (NON-GAAP) הסתכם בכ-2.5 מיליון דולר בהשוואה לכ- 0.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות החברה הסתכמו בכ-15.3 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות בסך של כ-15.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של אורפק עלה בכ-63% לרמה של כ-2.5 מיליון דולר, לעומת כ-1.5 מיליון דולר ברבעון הראשון ב-2008. הגידול ברווח התפעולי נבע כתוצאה ממהלכים שנקטה החברה כבר במהלך שנת 2008 על מנת להתאים עצמה למצב הפיננסי בשווקים ולהקטין את הוצאותיה התפעוליות. מהלכים אלו המשיכו להתבצע גם ברבעון הראשון של 2009, והחברה צופה לראות את השפעתם החיובית על התוצאות במהלך הרבעונים הבאים של השנה.
ממאזנה של אורפק עולה, כי החברה נהנית מאיתנות פיננסית גבוהה. ההון העצמי של החברה, המיוחס לבעלי המניות, עמד ב-31 במרץ 2009 על כ-43.4 מיליון דולר, כ-62% מסך המאזן, ובקופתה מזומנים, שווי מזומנים וני"ע סחירים בסך כולל של כ-27.6 מיליון דולר.
חיים כהן, מנכ"ל אורפק מערכות אמר היום: "אנו שבעי רצון מהגידול העקבי ברמת ההכנסות והרווחים של החברה, הנובע מהביקוש הגובר למוצרי אורפק בשווקי היעד בהם היא פועלת. בזמן שהאתגרים העומדים לפנינו הם התמודדות עם היחלשות השווקים הפיננסיים, הצלחנו למתן את האפקט השלילי על תוצאות החברה ולהתמקד בהצלחות שהשגנו עד כה. אנו מצפים בביטחון לעתיד לבוא בו החברה תמשיך ותרחיב את פעילותה בשווקים המתעוררים".
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- המנהלים שלכם כבר לא צריכים אתכם - "כולם ניתנים להחלפה": השינוי הגדול בשוק העבודה
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
