דלק רכב סופגת הורדת המלצה מהפועלים: "המניה הגיעה לשוויה הכלכלי"
מניית דלק רכב סופגת היום הורדת המלצה מצד מחלקת המחקר של בנק הפועלים. האנליסט ירון פרידמן הוריד את המלצתו למניה מ'תשואת יתר' ל'תשואת שוק' והוריד את מחיר היעד מ-37 שקלים ל-35 שקלים, זאת "לאור הצמצום הניכר בדיסקאונט בו נסחרת מניית דלק רכב, ולאור הסביבה הבעייתית בה פועלת החברה".
פרידמן מציין, כי "בחודש האחרון עלתה מניית דלק רכב בכ-25%, והניבה בכך תשואה עודפת של כ-11% בהשוואה למדד תל אביב 100. אנו סבורים כי עליה זו צמצמה משמעותית את הדיסקאונט שבו נסחרה החברה, לכ-5.5% בלבד, כשאנו מעריכים את שווי הכלכלי של מניית דלק רכב ב-35 שקלים, לפי מודל DCF, כשהערכה זו מגלמת לחברה מכפיל של 10 על הרווח חזוי לה להערכתנו ב-2009."
בעשכון ההמלצה, מציין פרידמן, כח דו"ח איגוד יבואני הרכב, אשר פורסם ביום חמישי, מצביע על המשך ההאטה במכירות החברה גם בחודש אפריל. בחודש זה מסרה החברה ללקוחותיה 1,489 מכוניות בלבד, מהן 1,105 מכוניות מתוצרת מאזדה, ו-384 מכוניות פורד. מדובר בצניחה חריפה של 57.3% לעומת הנתון המקביל אשתקד. בסה"כ מסרה החברה בשליש הראשון של השנה 10,77 מכוניות (מהן 7,295 מתוצרת מאזדה ו-3,475 מתוצרת פורד) ? צניחה של 40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
"הצניחה במכירות החברה דומה לנתוני השוק כולו, כשניתן "לסנגר" על נתוני החברה ספציפית בשל העובדה כי בחודשים הקרובים תושק מאזדה 3 החדשה, ונסיון העבר מלמד כי החודשים האחרונים למכירות הדגם הישן מאופיינים בירידה במכירות הדגם ובמחירו לצרכן ("הנחות סוף מודל", המקובלות בענף). סביר להניח כי השקת המאזדה 3 החדשה, יורשת הדגם הנמכר ביותר בישראל, תשפר את תוצאות החברה, וגם השקת פורד פיאסטה החדשה תתרום ? אך עדיין מדובר בסביבה מאתגרת ביותר לחברה."
בעוד כשבועיים תפרסם דלק רכב את דוחות הרבעון הראשון של השנה. פרידמן כותב, כי "אנו סבורים כי הדו"ח של החברה יציג חזרה לרווח נקי, לאחר ההפסד שנגרם ברבעון הקודם בשל פיחות חריף בשקל למול היין היפני, בשיעור של כ-30%. עם זאת, במהלך הרבעון ספגה החברה ירידה חריפה של 35% במכירות הכמותיות של כלי הרכב, כשרב המכר המרכזי, מאזדה 3, סבל משחיקת מחיר בשל הנחות סוף המודל, כאמור לעיל. אנו מעריכים כי החברה תדווח על רווח נקי שינוע סביב 84 מיליון שקל, לעומת 150.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד." לסיום אומר פרידמן, כי "אנו סבורים כי החזרה לרווח הנקי תאפשר לדלק רכב לחזור ולחלק דיבידנד. החברה נוהגת לחלק את מלוא הרווח הנקי כדיבידנד, אך מאחר ובמאזן החברה ישנו עודף רווח ראוי לחלוקה שלילי (בשל ההפסד ברבעון המקביל בסך של 20.5 מיליון שקל), אזי צפוי להערכתנו דיבידנד של כ-60 מיליון שקל, המגלם תשואת דיבידנד של כ-2% על מחיר המניה הנוכחי בבורסה. אנו סבורים כי צפוי שיפור ניכר בתשואת הדיבידנד בהמשך השנה."