צרכנים ופרסום בעולם מרובה מסכים ופלטפורמות
שעון מעורר במסך של הטלפון הנייד מעיר אותך בבוקר, אתה מתבונן עליו וגם שולח SMS מהיר של בוקר. עוד שתי לחיצות על המסך הדיגיטלי של מכונת הקפה ושל המיקרו גל. עד שהקפה יהיה מוכן צפייה קצרה במחשב כדי לראות את כותרות הטוויטר ולשגר את המייל הראשון של הבוקר. הצצה קטנה לדף הבית ולפרסומת הויראלית שקיבלת בלילה. כשאתה יושב בנחת לקרוא את העיתון עם הקפה אתה כבר יודע את כל הכותרות. עוד לא עברו 10 דקות מאז שהתעוררת וכבר הספקת לצפות בכמות המסכים שאדם נורמאלי היה צופה בשבוע שלם עד לפני שנים מעטות.
חלקכם עוד לא מזדהים עם הדמות שתיארתי, אבל זהו צרכן העתיד (ההווה) שנע בין המסכים השונים לאורך היום ומשנה כך את הרגלי צריכת המדיה שלו ועימם את כללי המשחק בתחום התוכן, הפרסומת ושאר תחומי המדיה.
עולם הפרסום הישן הפנה לטלוויזיה ולפרסום "מעל הקו" 50-70 אחוז מתקציב הפרסום של חברות בינוניות וגדולות. הטלוויזיה, למרות היותה ערוץ יקר, סיפקה סחורה איכותית של חשיפה רחבה במדורת השבט של כולם. אבל עולם מרובה המסכים ומרובה הפלטפורמות משנה את החוקים. קידום המכירות שביצעה רשת ערוץ 2 לתוכנית ה"ריאליטי" "המירוץ למיליון" מדגים כיצד החוקים משתנים. חישבו על כך - ערוצי הטלוויזיה נהגו לעשות "פרומו" לעצמם ולתכניהם בטלוויזיה בלבד. הרי זה נתיב החשיפה האופטימאלי ומי צריך לרוץ ולהזיע בשטח כאשר יש לו כלי קד"מ חזק כל כך ועוד בחינם?
העובדה שתוכנית טלוויזיה בעלת פוטנציאל רייטינג גבוה כל כך משתמשת בשיטות שיווק קמעונאיות מסורתיות של מוצרי צריכה ליצירת חווית לקוח מחוץ למסך היא קצה הקרחון לשינויים שעוד נכונו לנו בשנים הבאות.
הצרכן העדכני מוצף בתוכן וגירויים וסובל מהעדר משאבי זמן. לכן הוא מחפש התאמה אישית. במקום לצפות ב"מבט לחדשות" (מדורת השבט) בתשע בערב ולקבל בו 15 אייטמים ששלושה מהם מעניינים אותו ובאחרים הוא צופה-בוהה כדי להמתין למה שחשוב לו באמת, הוא נחשף כיום, לאורך כל היום, לתכנים וקליפים שמעניינים אותו אישית. מטבע הדברים כל קליפ וחשיפה מתקצרים לדקות ספורות וגם אם סך הצפייה היומי שלו גדל, הרי שאין לו יותר פנאי וסבלנות לתוכנית מסורתית באורך מלא. הזרימה הרגועה של צופה הכורסה הוחלפה בזיפזופ בלתי פוסק בין תכנים וערוצים.
זוכרים את משחק הילדים "טלפון שבור"? זה מה שקורה למסר השיווקי כיום. הנרטיב הפרסומי מתפרק לרסיסים שמגיעים לצרכן בסדר אקראי כמו פאזל שאבדו בו מחצית החלקים. לך ותסמוך על הצרכן שהוא יידע לאסוף את הרסיסים ולהשלים בעצמו את הסיפור שרצית לספר. לכן את תוכנית הטלוויזיה תוכלו לראות גם באינטרנט ובטלפון הנייד, את "הפרומו" לתוכנית הטלוויזיה תמצאו בסופרמרקט, ועוד לא התחלנו לדבר על השיווק החוויתי שמנסה ליצור הסופרמרקט עצמו, לפי המודל שבו בונים טלנובלה בטלוויזיה.
בעמוד הראשי של אתר האינטרנט של ברק אובמה כתוב "אובמה בכל מקום" (Obama Everywhere), ומתחת לכותרת ישנה רשימה של 16 ערוצי תקשורת שבהם הוא נמצא. נשיא ארצות הברית הנוכחי נבחר כי הוא קרא את מפת ריבוי המסכים והפלטפורמות.
דפי זהב פרסמו את עצמם פעם בססמא "אם אתה לא שם אתה לא קיים". בעולם המדיה החדש צריך אולי לומר, אם אתה לא שם ושם ושם, ובכל מקום אפשרי, ה"שם" הישן שלך ישאיר אותך מחוץ למשחק.
פרופ' אורן קפלן, פסיכולוג וכלכלן, ראש המחלקה לשיווק במסלול האקדמי המכללה למינהל, יעמוד בראש הכנס "עולם השיווק רץ למיליון" שיתקיים במכללה ב-11/5/09.
***************************
הכנס "עולם השיווק רץ למיליון" שיתקיים ב-11 במאי במסלול האקדמי המכללה למינהל יעסוק בכללי המשחק החדשים הללו.
***************************
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".