זינוק במדד אמון הצרכנים: חל שיפור ניכר בתפיסת המצב הכלכלי בעוד 6 חודשים

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש אפריל ב-8.2 נקודות. כלכלני בנק הפועלים: "מוקדם להערכתנו לקבוע כי מדובר במגמה שתשפיע על עלייה בהוצאות הצרכנים"
אריאל אטיאס |

חל שיפור ניכר בתפיסת המצב הכלכלי בעוד 6 חודשים אצל הצרכנים, דבר שהשפיע על אווירת הקניות שלהם, כך עולה מעלייה שחלה בחודש אפריל במדד אמון הצרכנים של ישראל, זאת לאחר חודשיים בהם נרשמו ירידות חדות.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש אפריל ב-8.2 נקודות לרמה של 115.5. המדד למצב השוטף רשם עלייה של 4.0 נקודות ומדד הציפיות רשם עלייה בולטת של 10.9 נקודות. באווירת הקניות, שאלה שאינה משתקללת במדד, נרשמה גם כן עלייה.

"רמתו של המדד עדיין נמוכה באופן ניכר מהממוצע בשנת 2008 ומוקדם להערכתנו לקבוע כי מדובר במגמה שתשפיע על עלייה בהוצאות הצרכנים", אומרים כלכלני בנק הפועלים.

עליית המדד עולה בקנה אחד עם השיפור במצב בשווקים הפיננסיים בחודשיים האחרונים. עם זאת, מסבירים הכלכלנים, כי "התשובות האופטימיות באשר למצב בעוד 6 חודשים, ובייחוד לגבי תפיסת מצב התעסוקה, מפתיעות במידת מה לאור הנתונים השוטפים המצביעים על הרעה ניכרת בשוק העבודה".

נציין, כי במדד האמריקני נרשמה גם כן עלייה חדה במדד אמון הצרכנים, שהתבססה ככל הנראה על השיפור בשווקים הפיננסיים ועל מספר אינדיקטורים שהצביעו על בלימת התכווצות הפעילות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה