רונן אשכנזי: "אנחנו שומרים מקום לגאפ ו-H&M, חבל לפספס בגלל עיתוי"
גזית גלוב ישראל חנכה היום את שלב א' בפרויקט G כפר-סבא, שהוקם על 70 דונם בהשקעה של 360 מיליון שקל. מדובר בפרויקט הראשון של גזית גלוב שאותו ניהלה משלב רכישת הקרקע ועד שלב התפעול. לחברה 11 מרכזי קניות ברחבי הארץ, והם מהווים 22% מהכנסות גזית גלוב, שגם פועלת בחו"ל.
התשואה הצפויה לגזית גלוב מהפרויקט, שבו שכר הדירה נע בין 20 דולר למ"ר ל-80 דולר למ"ר, הינה כ-17%, בין הגבוהות בארץ. "כשאנחנו נכנסים לפרויקט שיש בו סיכון, אני מצפה לצאת מהפרויקט עם תשואה גבוהה יותר," אומר אשכנזי. "אנחנו עושים זאת ברוב הפרויקטים שלנו". עם זאת, בכפר סבא, "בחרנו קרקע נכונה ותמהיל חנויות נכון. זו תקופה מאתגרת, בוודאי, אך בחרנו חנויות שיש להן יכולת לעבוד פה".
גזית גלוב אף שומרת 1000 מ"ר בתקווה שרשתות גאפ ו-H&M, שהכריזו על כניסתן לישראל לאחרונה, יפתחו חנויות במרכז G בכפר סבא. "זהו צעד שעשינו ברגע שהן הכריזו על כניסתן לשוק הישראלי ב-2010. האמנו שהם for real. לא רצינו שבגלל הפרשי עיתוי הן לא יהיו פה".
גזית גלוב, שהתעניינה בעבר גם ברכישת קניון רמת אביב מאפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, יצאה מן התמונה, כך אמר מנכ"ל גזית גלוב ישראל, רונן אשכנזי, ל-Bizportal. "אנחנו לא בעסקה עם לבייב". כזכור, בשבוע שעבר דיווחה מליסרון של יולי עופר כי היא מקיימת מו"מ לרכישת קניון רמת-אביב וקניון סביונים מלבייב בעבור למעלה מ-1.5 מיליארד שקל (
לגבי המיתון במשק, אשכנזי אומר שפדיונות החנויות בהחלט ירדו, אך בשכר הדירה עוד לא מורגשת ירידה. "עוד לא רואים את השפעת המיתון בשכר דירה, אולי 1%, 1.5%. לגבי הפדיונות, אף אחד לא אמר שהפדיונות של 2007 היו ריאליים - היה הייפ בשנת 2007".
בתי העסק העיקריים במתחם הקניות הפתוח של G כוללים את עדן טבע מרקט, אייס, וטויס אר אס. בתי העסק ומותגי האופנה העיקריים בשטח הקניון הסגור שבמתחם כוללים את המשביר לצרכן, זארה ורשת פוקס.
אתמול פרסמה גזית גלוב אזהרת רווח (
נציין, כי בשל כך הבוקר העבירה חברת מידרוג את כל סדרות האג"ח שהנפיקה גזית גלוב שמדורגות Aa3 לרשימת מעקב לאור אזהרת הרווח.
גזית גלוב ישראל הינה כחברת בת (75%) של גזית גלוב, חברת הנדל"ן הציבורית הגדולה ביותר בישראל בערכי שווי שוק . גזית גלוב ישראל מרכזת את פעילות הנדל"ן המניב בישראל ובולגריה. בפעילותה עוסקת החברה ברכישה, פיתוח וניהול של נכסים מסחריים בישראל. רונן אשכנזי מכהן כמנכ"ל החברה, ומחזיק בבעלותו 25% ממניותיה.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
