שנת שיא לפרוטרום: הרגישה האטה ברבעון האחרון אך הרווח המשיך לעלות
חברת פרוטרום, יצרנית תמציות הטעם וחומרי הגלם הייחודיים, מדווחת היום (ה') על שנת שיא בראייה שנתית ועל עלייה דו-ספרתי במכירות ובשורת הרווחים. עם זאת, ברבעון הרביעי נפגעה החברה שינויי מט"ח ומירידה בהזמנות. ברבעון הרביעי של שנת 2008 הסתכמו הכנסות פרוטרום ל-98.7 מיליון דולר, ירידה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007. נציין, כי בנטרול השפעת החלשות המטבעות האירופאים והשקל (בהן מתבצעות מרבית מכירות פרוטרום) ביחס לדולר, בשיעורים עד 24% מדובר בירידה של 1%. כמו כן, מגמה ניכרת של הקטנת מלאים של לקוחות פרוטרום בעולם בחודשים האחרונים השפיעה גם היא על המכירות ברבעון. למרות הקיטון במכירות, הרווחיות הגולמית עלתה והגיעה ל 36.9% לעומת 33.8% ברבעון הרביעי של שנת 2007 והרווח הגולמי הסתכם ב-36.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, עלה הרווח ב-25.8% והסתכם ב-6 מיליון דולר לעומת כ 4.8 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בראייה שנתית, פרוטרום מדווחת על הכנסות שיא בסך 473.3 מיליון דולר ב-2008 עלייה של 28.5% בהשוואה לשנת 2007 וצמיחה בשיעור של 25% בנטרול השפעת התחזקות המטבעות האירופאים והשקל ביחס לדולר. הרווח הנקי ב-2008 גדל ב-53.9% והגיע ל 37.2 מיליון דולר לעומת 24.2 מיליון דולר ב-2007. "פרוטרום תמשיך לפעול בנחישות ליישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלה, המשלבת צמיחה פנימית ורכישות אסטרטגיות, ורואה בתקופה המאתגרת והמורכבת העוברת על כלכלת העולם הזדמנות להמשך התחזקותה", אמר אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום. "פרוטרום נכנסה לתקופה הכלכלית המאתגרת והמשברית בה מצוי העולם, כחברה גלובלית מובילה וחזקה מתמיד, בעלת מבנה הון איתן. עסקי הליבה של פרוטרום, המיועדים בעיקרם לייצור מוצרי מזון, המהווים צורך אנושי בסיסי, והמציבים אותה בתחום יציב ודפנסיבי ויכולתה לייצר מזומנים מפעילות שוטפת, יאפשרו לה לצלוח בצורה טובה ואף לנצל הזדמנויות שנוצרות ושתיווצרנה בעקבות המשבר הכלכלי הגלובאלי".