עסקאות נדל"ן בולטות: דירת 3 חדרים באשקלון נמכרה ב-230 אלף ש'
כמדי שבוע, אתר Bizportal מביא את עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ:
ירושלים
דירת 4 חדרים ברחוב בובליק, 98 מ"ר, קומה 1, ללא מעלית וללא חניה, משופצת, עם מרפסת סגורה ומחסן , נמכרה ב- 1.2 מיליון שקלים.
דירת 3 חדרים ברחוב בוליביה בקרית יובל, 65 מ"ר, קומה 2, ללא מעלית, נמכרה להשקעה ב-605 אלף שקלים.
דירת 3 חדרים בנווה יעקב, 55 מ"ר, קומה 2, ללא מעלית, נרכשה למטרת השקעה ב-671 אלף שקלים.
העסקאות דווחו על ידי לוי יצחק, עורך מחירון הדירות
חיפה
דירת גג 5 חדרים ברחוב פרוייד, 130 מ"ר, קומה 3, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-1.1 מיליון שקלים.
דירת 3 חדרים ברחוב הספורט בכרמל המרכזי, 85 מ"ר, קומה 2 ואחרונה, משופצת, נמכרה ב-710 אלף שקלים.
העסקאות בוצעו באמצעות סוכנות "רי/מקס סיטי" בחיפה
רמת השרון
דירת 4 חדרים ברחוב סוקולוב, 108 מ"ר, קומה 3, עורפית, עם מעלית וחניה, נמכרה במיליון שקלים.
דירת 4.5 חד' ברחוב מרדכי, 120 מ"ר, קומה 4, עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 1.7 מיליון שקלים.
העסקאות דווחו על ידי לוי יצחק, עורך מחירון הדירות
קוטג' 6 חדרים בן 25 שנה ברחוב למרחב במערב רמה"ש, 180 מ"ר על מגרש של 370 מ"ר, נמכר ב- 3 מיליון שקלים.
דירת 2 חדרים ברחוב סוקולוב, 60 מ"ר, קומה 2, משופצת, עורפית, נמכרה ב-830 אלף שקלים.
דירת 5 חדרים ברחוב יבנה, 140 מ"ר, קומה 1, נמכרה לתושב חוץ ב-1.95 מיליון שקלים.
העסקאות בוצעו על ידי אנגלו סכסון סניף רמת השרון
חולון
דירת 4 חדרים ברחוב קרן קיימת, 115 מ"ר, קומה 2, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-1.1 מיליון שקלים.
דירת 3 חד' ברח' אילת קומה ג' 80 מר' עם מעלית וחניה נמכרה ב- 677 אלף שקלים.
העסקאות דווחו על ידי לוי יצחק, עורך מחירון הדירות
הרצליה
דירת 4 חדרים ברחוב ברנר, 120 מ"ר, קומה 1, ללא מעלית ועם חניה, לא משופצת למימוש מהיר, נמכרה ב- 1.2 מיליון שקלים.
העסקאות דווחו על ידי לוי יצחק, עורך מחירון הדירות
ראשון לציון
דירת 4 חדרים ברחוב האחים אוסטשינסקי, קומה 4, עם מעלית וחניה , נמכרה ב- 970 אלף שקלים.
העסקאות דווחו על ידי לוי יצחק, עורך מחירון הדירות
נס ציונה
דירת 3 חד' ברחוב העומרים בשכונת וואלי, 80 מ"ר, קומה 1, עם מעלית וחניה, מרפסת שמש , נמכרה ב- 915 אלף שקלים.
דירת 4 חד' ברחוב קשת, 120 מ"ר, קומה 3, עם מעלית וחניה, מרפסת שמש, נמכרה ב- 1.3 מיליון שקלים.
העסקאות דווחו על ידי לוי יצחק, עורך מחירון הדירות
רחובות
דירת 3 חדרים ברחוב הר הצופים, 85 מ"ר, קומה 9 , עם מרפסת שמש ומחסן , נמכרה ב- 844 אלף שקלים.
דירת 4 חדרים ברחוב זכריה חתוכה, 110 מ"ר, קומה 6, עם מעלית וחניה, מרפסת שמש ומחסן, נמכרה ב- 912 אלף שקלים.
העסקאות דווחו על ידי לוי יצחק, עורך מחירון הדירות
אשדוד
דירת 3 חדרים ברחוב שבי ציון, 78 מ"ר, קומה 1, נמכרה ב-525 אלף שקלים.
דירת 2.5 חדרים ברחוב סיני, 50 מ"ר, קומת קרקע, נמכרה ב-355 אלף שקלים.
העסקאות בוצעו באמצעות סוכנות "רי/מקס פרפקט" באשדוד
אשקלון
דירת 3 חדרים ברחוב דוד רזיאל, 70 מ"ר, קומה 3 בלי מעלית, זקוקה לשיפוץ, נמכרה ב-230,000 שקלים.
וילה 6 חדרים ברחוב הר כנען, 190 מ"ר על מגרש של 380 מ"ר, עם חניה, נמכרה ב-1.1 מליון שקלים.
העסקאות בוצעו על ידי סוכנות "רי/מקס אנרג'י" באשקלון
כפר יונה
קוטג' 5 חדרים ברחוב התורמוס, 120 מ"ר על מגרש של 250 מ"ר, נמכר ב- 1.21 מיליון שקלים.
קוטג' 5 חדרים ברחוב נחל הבשור, 160 מ"ר על מגרש של 250 מ"ר, נמכר ב- 1.25 מיליון שקלים.
וילה 7 חדרים ברחוב הכלנית, 180 מ"ר על מגרש של 500 מ"ר, זקוקה לשיפוץ מקיף, נמכרה ב- 1.4 מיליון שקלים.
העסקאות בוצעו על ידי סוכנות "רי/מקס 4U" בכפר יונה

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
