בהתאם לאזהרת הרווח: הפסד רבעוני של 10.7 מיליון דולר להמלט
בהתאם לאזהרת הרווח שפרסמה בתחילת החודש כאשר דיווחה על סגירת המפעל ביפן, חברת המלט סגרה את הרבעון הרביעי של 2008 עם הפסד בסך 10.7 מיליון דולר בהמשך לירידה של 0.8 מיליון דולר במכירות.
מחזור המכירות של הקבוצה ברבעון האחרון הסתכם בכ-15.5 מיליון דולר, לעומת 16.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות נובעת מירידה בביקושים במגזר המוצרים האולטרה נקיים, שקוזזה בחלקה מגידול במכירות למגזר מוצרי התעשייה התהליכית. גם בראייה שנתית ירד מחזור המכירות ל-71.8 מיליון דולר, לעומת 74.1 מיליון דולר בשנה הקודמת.
ההפסד הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-10.7 מיליון דולר, בהתאם לאזהרת הרווח של החברה ולעומת רווח נקי של כ-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בראייה שנתית המ-לט סיימה את 2008 בהפסד של כ-6.7 מיליון דולר, לעומת רווח נקי בסך 10.9 מיליון דולר בשנת 2007.
בתחילת החודש הודיעה המלט על סגירת המפעל ביפן. מפעל המייצר רכיבים המיועדים בעיקר לתעשייה המוליכים למחצה שנמכרו ללקוחות ביפן שנכנסה למיתון עמוק. לכתבה המורחבת על
"הנהלת המ-לט הובילה מהלך אמיץ אשר התבקש ברמה התפעולית, גם אם מהלך זה גרם למחיקת הרווח השנתי שהחברה היתה רושמת, אילולא בוצע מהלך זה", אמר שמואל טופז, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון המ-לט. "העברת מערך הייצור מיפן לישראל, לא רק שתוסיף ליעילות הקבוצה אלא עתידה לייצור עבורנו יתרונות בניצול ההזדמנויות שיבואו בעתיד". עוד ציין טופז "מערך השיווק והמכירות ביפן יתוגבר וימשיך להוות פלטפורמה פעילה של קבוצת המלט בשוק חשוב זה."
בהמשך לכך, המלט ביצעה מהפרשה לירידת ערך נכסים - בעיקר מלאי ורכוש קבוע - של חברת הבת ביפן בסך של כ-7 מיליון דולר וזאת על מנת להציגם על פי שווי בר ההשבה. הירידה ברווח הגולמי נובעת גם מהפרשה בסך של כ-1.5 מיליון דולר למלאי איטי ומירידה במכירות למגזר המוצרים האולטרה-נקיים.
בנטרול ההפרשות, הייתה המלט מסיימת את שנת 2008 ברווח נקי של כ- 2.6 מיליון דולר ואילו הרבעון האחרון של השנה היה מסתכם בהפסד נקי של כ- 2.4 מיליון דולר.
עלייה בתזרים המזומנים
המכירות השנתיות במגזר המוצרים האולטרה נקיים הסתכמו לסך 23.3 מיליון דולר לעומת 33.8 מיליון דולר ב-2007. ירידה זו נובעת בעיקר מצמצום הביקושים בטריטוריות יפן וצפון אמריקה. מכירות מגזר זה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-3.8 מיליון דולר לעומת 6.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
המכירות השנתיות במגזר מוצרים לתעשייה התהליכית הסתכמו בכ-48.5 מיליון דולר לעומת 40.2 מיליון דולר בשנת 2007. גידול זה נובע מהצלחת מאמצי שיווק שהושקעו על ידי הקבוצה כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלה. מכירות המוצרים במגזר זה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-11.6 מיליון דולר לעומת 9.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
להמ-לט תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-13.2 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי בסך 1.2 מיליון דולר בשנת 2007. ברבעון הרביעי נוצר לקבוצה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך 2.4 מיליון דולר לעומת תזרים חיובי בסך 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נובעת מקיטון בתשלומים לרכישות חומרי גלם, כתוצאה מהקטנת מספר חודשי המלאי, בהתאם למדיניות החברה ומגביה של חובות מלקוחות החברה