מולטימטריקס תמכור 150 יחידות נופש באיים הקנריים במחיר של כ-102 אלף אירו ליחידה

היחידות הן חלק ממלון שנרכש על ידי החברה לפני חצי שנה תמורת 11.6 מיליון אירו
איריס בר טל |

חברת מולטימטריקס, הנשלטת ומנוהלת על ידי אורי אומיד, חתמה על שלושה הסכמי אופציה למכירת 150 דירות נופש במלון סאן פארק הממוקם באי לאנזרוטה שבאיים הקנאריים הספרדיים. מדובר במלון שנרכש על ידי מולטימטריקס בחודש יוני האחרון תמורת 11.6 מיליון אירו ומימונו בוצע באמצעות הון עצמי, בנק מקומי ומימון חוץ בנקאי בישראל.

הרוכש כעת הינו גוף מלונאי ישראלי- חברת In On The Park, הנשלטת על ידי אסיף דיין, ומחזיקה את מלון סנטרל פארק באילת. לחברה שתי חברות אחיות המחזיקות את מלון "מג'יק סנרייז" 50%) באילת ואת "מלונית הקונכייה" באילת. בנוסף לכך, לחברה מועדון חברים של כ-2500 לקוחות המנויים במועדון נופש במלון "מג'יק סנרייז" לתקופות של 5-30 שנה והיא מייעדת את קניית יחידות הנופש למתן אפשרות החלפת נופש ללקוחותיה באיים הקנאריים.

בשלב הראשון, תמכור מולטימטריקס 50 דירות נופש תמורת 5.1 מיליון אירו, המשקף מחיר של 102 אלף אירו ליחידת דיור. שני הסכמי האופציה האחרים מתייחסים ל-50 חדרים כל אחד, במחירים דומים. שני הצדדים החלו לפעול בבנקים ספרדיים לקבלת מימון בעבור הרוכש כדי לקדם את העסקה.

מלון סאן פארק כולל 220 יחידות נופש, מתוכם 171 יחידות נופש בבעלות מולטימטריקס ובנוסף 29מתקנים ציבוריים הנמצאים אף הם בבעלות החברה.

מהחברה נמסר כי במקביל למכירת יחידות הנופש לגוף מלונאי ישראל, מתנהלת באי מכירת יחידות נופש באמצעות חברות שיווק בינלאומיות הפועלות מול משקיעים מהשוק הספרדי, האנגלי והאירי.

עוד מציינת החברה כי על אף תנאי השוק המאתגרים, מורגשת התעניינות ברכישת דירות נופש המהווה אלטרנטיבת השקעה מעניינת וכי החברה נמצאת בשלב חתימת חוזים עם מספר לקוחות פרטיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.42%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.