מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר התייצב: חל שיפור בתפיסת המצב העתידי ובאווירת הקניות

המדד המחושב ע"י בנק הפועלים ו-TNS טלסקר רשם עלייה בשיעור של 0.4 נקודות. "סנונית אחת איננה מבשרת את בוא האביב"
אריאל אטיאס |

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר לחודש נובמבר רשם עלייה מזערית בשיעור של 0.4 נקודות וייתיצב ברמה הנמוכה ביותר שנמדדה מתחילת שנת 2006.

המדד למצב השוטף רשם ירידה של 2.6 נקודות מה שמשקף הרעה בתפיסת המצב השוטף ואילו מדד הציפיות ביחס למצב בעוד שישה חודשים עלה ב- 2.4 נקודות, דבר המשקף שיפור בתפיסת המצב העתידי ובאווירת הקניות. בשאלה לגבי אווירת הקניות נרשם שיפור בנכונות לבצע רכישות של מוצרים בני-קיימא ודירות.

"התייצבות מדד אמון הצרכנים (ואפילו עלייה קלה) הן חדשות טובות בתוך שלל החדשות הכלכליות הנוחתות על שולחנינו לאחרונה", אומרים היום כלכלני בנק הפועלים. "יחד עם זאת סנונית אחת איננה מבשרת את בוא האביב ויש להמשיך ולעקוב אחרי נתוני החודשים הבאים. ייתכן שהתייצבות המדד בשעה שהפעילות הכלכלית צפויה להמשיך ולהאט נובעת מכך שהירידה שנרשמה בו מגלמת כבר את ההאטה הצפויה. זוהי התנהגות דומה לזו של השווקים הפיננסיים אשר מקדימים בהתנהגותם את השווקים הריאליים".

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS מחושב מידי חודש, על סמך סקר בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל. סקר המדד נערך בישראל החל מאפריל 2002.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה