רבעון חזק לדיסקונט למשכנתאות: הרווח הנקי גדל ב-14% והסתכם ב-10.2 מיליון שקלים
דיסקונט למשכנתאות הציג היום את דוחותיו לרבעון השלישי של 2008, ודיווח על רווח נקי של 10.2 מיליון שקלים, בהשוואה ל-8.9 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת 8.8 מיליון שקלים ברבעון השני של 2008..
עיקר הגידול ברווח הבנק נובע מעלייה ההכנסות מריבית ומעלייה בהכנסות התפעוליות. עוד מציין הבנק כי בנוסף לכך, הבשילו המאמצים הממושכים שהוא השקיע בטיפול בתיק הבעייתי ההיסטורי, והצליח להקטין את היקף התיק הבעייתי והיקף ההפרשה לחובות מסופקים ב-89% מ-28.8 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד לסך של 3.2 מיליון שקלים בלבד בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008.
הגידול הניכר בהיקף הפעילות של הבנק, הביא לגידול של כ-27.6% ביתרת האשראי לציבור שהסתכמה בכ-13.5 מיליארד שקלים ביום 30.9.2008, לעומת כ-10.6 מיליארד שקלים ביום 30.9.2007.
היקף הביצוע הרבעוני להלוואות לדיור מאז השקת "המשכנתא המסובסדת", בסך של כ-1 מיליארד שקלים, הביא את הבנק לנתח שוק של כ-13.3% בהלוואות לדיור בתשעת החודשים הראשונים של 2008, לעומת 9% בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת 5.6% ערב השקת מתווה דיסקונט.
"בכוונתנו להמשיך ולבסס את מעמדנו וחלקנו הטבעי בשוק המשכנתאות, תוך כדי שיפור מתמיד ברמת השירות אשר תקל על לקוחותינו בהליך רכישת הדירה באמצעות "המשכנתא המסובסדת" ומגוון שירותים משלימים המעניקים חבילה מותאמת לצרכיהם", ציינה אתי לנגרמן, מנכ"ל בנק דיסקונט למשכנתאות
הרווח הנקי של הבנק בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 הסתכם בכ- 25.5 מיליון שקלים, לעומת 26.7 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. בבנק מציינים כי תקן חשבונאות 133 FAS הינו הגורם העיקרי לקיטון.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
