גידול של 100% במכירות פמס הרבעון: הרווח הנקי ירד בכ-30% והסתכם בכ-3.3 מיליון דולר

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-13.5 מיליון דולר בהשוואה ל-5.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
איריס בר טל |

חברת פמס, המייצרת אריגים ויריעות חד כיוונים המשמשים חומרי גלם בתעשיית המיגון, פירסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי של 2008 והציגה רווח נקי של כ-3.3 מיליון דולר (בנטרול הוצאות מיסים על דיבידנד ) לעומת כ-4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מחזור המכירות של החברה ברבעון השלישי גדל ב-100% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-32.6 מיליון דולר, לעומת כ-15.89 מיליון דולר,

זאת בשל מאמצי השיווק הרבים אותם השקיעה החברה במהלך השנה האחרונה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-13.5 מיליון דולר, לעומת כ-5.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הנוכחי הינו כ-41% לעומת כ-34% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי ברבעון נובע מהתייעלות בייצור, שינוי בתמהיל המכירות ומגידול בהכנסות.

בשורת הוצאות מכירה והשיווק חל גידול והן הסתכמו בכ-3.78 מיליון דולר ברבעון הנוכחי לעומת כ-265 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהשקעת מאמצים רבים בשיווק ומכירה בעיקר בשווקים חדשים ומתשלום עמלות מכירה. לעומת זאת, הוצאות הנהלה וכלליות ברבעון הסתכמו בכ-700 אלף דולר לעומת כ-1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מכך שפמס ארה"ב מכרה את המפעל שלה במהלך הרבעון הראשון של השנה .

המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת ברבעון הסתכמו בכ-1.1 מיליון דולר, לעומת כ-4.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. יתרת המזומנים נטו של החברה ליום 30 בספטמבר 2008 הינה כ36.45 מיליון דולר לאחר תשלום דיבידנד בסך 24.6 מיליון דולר ובניכוי התחייבויות לבנקים לאותו מועד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.96%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.