האלנטרנטיבה לשוק המניות? מתווכים מדווחים על התעניינות בדירות להשקעה בת"א
הירידות החדות שחוו לאחרונה השווקים הפיננסים גרמו למשקיעים רבים למשוך את כספם מהבורסה ואף מחסכונות לטווח ארוך. מדיווחי סוכנויות הנדל"ן בתל אביב, עולה כי לאחרונה ניכרת התעניינות ברכישת דירות להשקעה בת"א, בשווי של 900 אלף שקלים עד מיליון שקלים.
"בשבועות האחרונים פונים אלינו לקוחות רבים שמחפשים דירה בתקציב של עד מיליון שקלים. בדרום תל-אביב ניתן למצוא דירות 2.5-3.5 ברמות מחירים אלה. כך לדוגמא, נמכרה השבוע דירת 2 חדרים בשטח 60 מ"ר, באזור מאוד מבוקש ליד שוק הכרמל במיליון שקלים, מחיר הנחשב מחיר מציאה". מציינת שרון זנגי, מנהלת סניף אמבסדור בת"א.
כדוגמא נוספת מביאה זנגי, דירת 60 מ"ר בבניין חדש עם מעלית במרכז ת"א המוצעת במיליון שקלים ועומדת לפני סגרה. עוד מציינת זנגי כי בארבעת החודשים האחרונים נותרו המחירים במרכז ת"א ללא שינוי.
אייל נוחי, הבעלים של רימקס אופטימום בשכונת מונטיפיורי מציין: "ישנה התעניינות רבה בדירות 2 ו-3 חדרים להשקעה, אולם הלקוחות חוששים יותר מבעבר מרכישת 'דירה על הנייר'. הלקוח היום מעדיף לראות את הפרויקט בבנייה, מתמקח יותר על תנאי התשלום ודורש ערובה לכספו".
לדברי אבנר שניידר, מנכ"ל משותף בדי אנד איי ייזום, המשווקת פרויקטים לקבוצות רכישה בדרום העיר, "הקלישאה לשים את הכסף בין ארבעה קירות חוזרת לז'רגון'. מאז תחילת המשבר לא חשנו בירידה בביקושים. עם זאת, הקהל המגיע אלינו בשבועות האחרונים הוא קהל ממוקד יותר, שכוונות הרכישה שלו רציניות יותר. מאז חול המועד הצטרפו לקבוצה עוד חמישה חברים ואני צופה שמגמת ההתעניינות תימשך".
כך למשל, דירות 4 חדרים המשווקות במסגרת קבוצת רכישה לאמנים ואנשי תקשורת בשכונת שפירא בת"א, בשטח של של כ-100 מ"ר עם חנייה ומעלית נמכרות בכ0880 אלף שקלים. מחברת אמבסדור ישראל, נמסר כי ניתן לקבל על דירה כזו שכר דירה של 4000 שקלים, מה שמשקף תשואה של כ-5.5%.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.