מיסוי תשלומים בתקופת בחירות

רשות המסים בישראל פרסמה בחוזר מיום 28.9.2008 הוראות בדבר ניכוי במקור מתשלום שמשולם ל"נער" בתקופת הבחירות.
עו"ד לילך דניאל |

א. הקדמה ביום 7.2.08 פורסם תיקון מס' 4 לחוק מיסוי תשלומים בתקופת בחירות, התשנ"ו-1996. עיקרי התיקון: 1. "תשלום", כהגדרתו בחוק, שניתן ל"נער" ב"תקופת הבחירות", יראוהו כהכנסת עבודה כמשמעותה לפי סעיף 2(2) לפקודה, ויחולו עליה חובות הניכוי לפי סעיף 164 לפקודה; לענין זה, "נער" – כהגדרתו בחוק עבודת הנוער, התשי"ג-1953. 2. על "תשלום" המשולם ל"נער" לא תחול ההוראה בענין החבות במס בשיעור של 25%. על תשלום המשולם למקבל שאינו נער תחול כבעבר חובת ניכוי מס בשיעור של 25% ללא זכות לניכוי, לקיזוז, לפטור או להפחתה כלשהי. 3. שינוי הסכום הנקוב במונח "תשלום" בתקופת הבחירות ל- 7,500 ש"ח. ב. הבהרות נוספות 1. "נער" לפי חוק עבודת הנוער, התשי"ג-1953 הוא ילד או צעיר שטרם מלאו להם 18 שנים. 2. סכום ה"תשלום" בעד עבודה או שירות בשל הבחירות, שנעשה ב"תקופת הבחירות" הוגדל לסך של 7,500 ש"ח. הסכום האמור יעודכן מידי שנה לפי הוראות סעיף 120ב לפקודה, כאילו היה "תקרת הכנסה". 3. "תשלום" ל"לנער" ב"תקופת הבחירות" שרואים אותו כהכנסת עבודה לצורכי הפקודה, לא יחשב כהכנסה לענין חוק ביטוח בריאות ממלכתי, חוק מס מקביל וחוק הביטוח הלאומי, למעט לעניין ביטוח נפגעי עבודה, וכן לא ייחשב כשכר לענין חוק מע"מ (לצורך מס שכר). ג. תחולה תחולת תיקון מס' 4 היא לגבי תשלום בתקופת בחירות שייערכו מיום 7.2.08 ואילך. ד. הנחיות נוספות כל שאר ההנחיות לביצוע החוק כגון, תשלומים, דיווחים, ביקורת ניכויים וכו', כפי שכתובים בהוראת הביצוע 8/99, 17/2003 וכן תוספת מס' 1 להו"ב 17/2003 נותרים בתוקף. ה. אחריות וביצוע פקידי השומה, רכזי חוליות הניכויים והגובים הראשיים, אחראים לביצוע הוראות אלה. חוזר רשות המסים בישראל תוספת מס' 2 לה"ב מס הכנסה 17/2003 מיום 28.9.2008.

באדיבות "כל-מס" מבית חשבים ה.פ.ס. מידע עסקי בע"מ

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה