יש מי שנהנה ממשבר האשראי: חברות הפקטורינג מדווחות על עלייה בביקוש לאשראי חוץ בנקאי

היקף הפקטורינג צפוי להסתכם בשנת 2008 בלמעלה מ-8 מיליארד שקלים
איריס בר טל |

לאור המשבר הפיננסי העולמי, מדווח פורום חברות הפקטורינג על עלייה של 40% בבקשות לאשראי חוץ בנקאי. הפקטורינג מבוסס על רכישת חובות מסחריים פתוחים של לקוחות העסק בגין עסקאות מכירה באשראי בארץ או בחו"ל ולמעשה הוא הופך עסקת אשראי לעסקת מזומנים. כיום משתמשים בשירותי הפקטורינג בישראל למעלה מ-1,500 חברות במשק.

"בעקבות המשבר הפיננסי, ולאור צמצום קווי האשראי הבנקאי לעסקים, נרשמה עליה של 40% בפניות לחברות הפקטורינג בדרישה לאשראי חוץ בנקאי". כך העריך השבוע פורום חברות הפקטורינג שבאיגוד לשכות המסחר.

"ענף הפקטורינג חווה בחודש האחרון עלייה חדה בביקוש לאשראי, המסתכם במאות מיליוני שקלים מעבר לגידול הסטנדרטי בשוק הפקטורינג, שצומח בקצב של 30% כל שנה. תחום הפקטורינג נכנס לישראל בשנת 2000, וכבר היום לקראת סוף שנת 2008 אנו צופים כי עסקאות הפקטורינג במהלך השנה תהיינה למעלה מ- 8 מיליארד שקלים". ציין רונן סולומון, מנהל תחום פיננסים ושוק ההון באיגוד לשכות המסחר

להערכת סולומון, "לאור המשבר העולמי סיכוני האשראי גדלו וכתוצאה ישירה מכך שיעורי הריבית עלו משמעותית. במצב שכזה עסקים כמעט ולא מסוגלים לצמוח, ולכן מחפשים חלופות אחרות לאשראי במחיר ריאלי יותר."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה