קרן אינפיניטי I-China והקרן הסינית השותפה CSVC משקיעות 73 מיליון דולר בחברת IT סינית
קרן אינפיניטי I-China ושותפתה הקרן הסינית China Singapore Suzhou הודיעו על השקעה של 73 מיליון דולר בחברה הסינית Digital China (DCITS).
DCITS הינה חברת בת חדשה של (Digital China DC) חברת טכנולוגיית המידע (IT) הסינית המובילה. DCITS היא ספקית מובילה של שירותי IT בסין. החברה פועלת בתחום התוכנה ושירותי ה-IT, ובכלל זה שרותי אינטגרציית מערכות, פיתוח תוכנות, תחזוקה ומיקור חוץ, וכן שירותי ייעוץ והכשרה ללקוחות גדולים בסין, ובהם מוסדות הממשלה, חברות טלקום והמגזר הפיננסי.
עד לאחרונה היתה DCITS זרוע השירותים והתוכנה של חברת Digital China. תהליך הרה-ארגון שהוביל להפיכתה של DCITS לחברה עצמאית מציין את השלב הבא בתחום תעשיית ה- IT בסין, שבבסיסו המעבר מהפצת חומרה לאספקת פתרונות על בסיס תוכנה ושירותים.
"DCITS הינה החברה הגדולה והבולטת ביותר שקרן אינפיניטי השקיעה בה. Digital China הינה המותג החזק והמוכר ביותר בתעשיית ה-IT בסין. נוכחות השוק של החברה בקרב לקוחות מובילים במגזר הציבורי והפרטי, יכולות הביצוע, האסטרטגיה, ואיכות הנהלתה – כל אלה מעמידות את DC ואת DCITS בעמדת מובילות ברורה", אומר אבישי זילברשץ, שותף מנהל בקרן אינפיניטי.
"ההשקעה של אינפיניטי I China בהיקף של 15 מיליון דולר בחברת DCITS הופכת את הקרן לשותפה בחברה מובילה בשוק הסיני. העסקה מהווה נקודת ציון משמעותית ביישום האסטרטגיה של אינפיניטי להשקעה בחברות סיניות מובילות, שיכולות לסייע לחברות ישראליות וזרות להיכנס לשוק הסיני. בהשקעה החדשה נוצר שותף טבעי בסין לחברות ישראליות מתחום ה-IT ".
לדברי אמיר גל אור, שותף מנהל בקרן אינפיניטי, "אנו עובדים יחד ובצמוד עם הנהלת Digital China כבר למעלה משנה. קשרים אלו, בנוסף לקשר הקיים בין החברה לבין שותפתנו הסינית CSVC, אפשרו לנו לממש את הזדמנות ההשקעה הייחודית הזו".
מר פיי ג'יאנג'יאנג, דירקטור מנהל באינפיניטי I-China, הוסיף כי "העסקה הבולטת הזו משקפת את חוזק המותגים ואיכות מערכות היחסים של קרן אינפיניטי I-China ושל CSVC בסין ".
לדברי אבי פישר, המשנה ליו"ר קבוצת אי.די.בי. ויו"ר הדירקטוריון של אינפיניטי I-China, "השקעה זו מציינת צעד חשוב נוסף בבניית הנוכחות שלנו בסין ובקידום שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות וסיניות".

בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
ריבית, אינפלציה וצמיחה - כל הפרמטרים האלו קשורים אחד לשני ומשפיעים אחד על השני. התחזית של בנק ישראל להורדת ריבית ועלייה בצמיחה, לצד ירידה באינפלציה - היא אתגר גדול. בצמיחה גבוהה לא מורידים ריבית. שאלות ותשובות
בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות?
איך מתומחרת כיום האינפלציה בשוק?
פערי תשואות באג"ח משקפים אינפלציה צפויה של כ־2% לשנים הקרובות, אך בפועל היא נעה כבר זמן רב סביב 3%.
למה בנק ישראל צופה אינפלציה נמוכה יותר?
הבנק מעריך ירידה באינפלציה בזכות התמתנות בצריכה וצמצום גיוסי המילואים, שיפחיתו לחצי שכר. אלא שתחזית כזו מתעלמת מלחצים מבניים כמו מחירי הדיור ושוק עבודה הדוק.
מה מייצר את
הלחצים האינפלציוניים?
שוק עבודה חזק עם שיעור אבטלה נמוך, עליות חדות בשכר דירה בעקבות פגיעה בהיצע דירות במרכז הארץ, והצפי לזרימת תקציבי עתק לשיקום ולפיתוח - כולם תורמים לעליית מחירים.
- השווקים מצפים להורדת ריבית – אך כל נתון אינפלציה עלול לשנות את התמונה
- לקראת דוח התעסוקה - הסימנים מצביעים על שוק עבודה רך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה המשמעות עבור משקיעים באג"ח?
בתנאים כאלה, אג"ח צמודות קצרות עשויות להעניק תשואה עודפת של עד אחוז וחצי בשנה הקרובה, לעומת אג"ח שקליות, משום שהן מתממשקות
טוב יותר עם סביבת אינפלציה גבוהה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".