דנקנר מופסד "על הנייר" וכור חוטפת: צוללת כ-7% בעקבות ירידות חדות במניות קרדיט סוויס

המשקיעים בבורסה מענישים את כור על השקעה של כ-1.3 מיליארד שקל במניות קרדיט סוויס, תוך כדי ירידות
עדי בן ישראל |

בתחילת השבוע הודיעה כור בגאווה כי היא רכשה מניות קרדיט סוויס בהיקף של 1.28 מיליארד שקל. כור, שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר, קונה מניות הבנק השווייצרי קרדיט סוויס במסגרת תכנית עליה הכריזה לפני יותר מחודש לפיה היא תשקיע כמיליארד וחצי שקלים במניות פיננסים באירופה.

בתחילת יולי הודיעה כור כי היא כבר רכשה מניות קרדיט סוויס בסכום של 330 מיליון שקל, ובאותו מעמד היא הדגישה: "החברה עשויה מעת לעת לרכוש מניות נוספות, עד לסכום כולל של 1.5 מיליארד שקל, וכן למכור מניות שנרכשו, וזאת, בין היתר, בהתאם להערכות הנהלת החברה לגבי ההתפתחויות בשווקים".

מניית קרדיט סוויס המשיכה לספוג ירידות חדות בשל הטלטלה בשווקים הפיננסים והחששות סביב משבר האשראי, אך זה לא מנע מכור להמשיך לקנות עוד תוך כדי הירידות. כעבור 12 ימים היא הודיעה שהגדילה את ההחזקה ב-950 מיליון שקל והגיעה להחזקה של 0.89% מקרדיט סוויס - למרות שהמניה צללה בכמעט 10% תוך כדי הרכישות של כור.

היום, המשקיעים בבורסה בת"א מענישים את כור על השקעותיה בקרדיט סוויס. המניה נופלת בכ-7% בעקבות ירידה של כמעט 5% במניות קרדיט סוויס בבורסה בשווייץ. יש לציין שהירידה במניות קרדיט סוויס מתנהלת היום במחזור מסחר נמוך מהרגיל, אולם יום המסחר בשווייץ טרם הגיע לסיומו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.