הנהגים הישראלים לא מתרגשים מעליית מחירי הדלק: המנהלים מעדיפים בעיקר מאזדה 6 וטויטה קאמרי
מחירי הנפט מזנקים מסביב לעולם והגיעו בשנה אחרונה ל-135 דולר לחבית, הבנזין גם מתייקר בחדות. אבל נראה שהנהג הישראלי נותר אדיש לחלוטין. החסכון בדלק לא מהווה שיקול עיקרי בבחירת הרכב של הנהג הישראלי, בעיקר ברכבי המנהלי, כך עולה היום מהנתוני של אתר iCar.
מאזדה 6 מובילה את דירוג מכוניות המנהלים נכון לחודש מאי. כך עולה ממדד רכבי המנהלים החודשי של אתר iCar, המדריך הבלתי תלוי לבחירת רכב.
טויוטה קאמרי, הונדה אקורד ופורד מונדיאו נמצאות בשלושת המקומות הבאים במדד הביקוש. המדד מחושב על סמך נתונים של בקשות לנסיעת מבחן שהתקבלו באתר.
עוד עולה ממדד המכוניות המבוקשות של iCar לחודש מאי כי אומנם נתוני עליית מחירי הדלק משפיעה על כולנו – אבל לא משנה באופן משמעותי את העדפות רוכשי הרכב. הנתונים נאספו על סמך בקשות שבוצעו באתר לתיאום נסיעת מבחן ב-33 דגמים שונים.
מבט על רשימת עשרת הדגמים המבוקשים ביותר מעלה תמונה של אדישות יחסית לשיקולי דלק. כך למשל פורד פוקוס, הדגם שמשך את העניין הרב ביותר, צורך על פי נתוני היצרן (לפי מדידה בתנאי מעבדה) 12.9 ק"מ לליטר, כאשר חשוב לזכור כי הנתון בפועל עלול להיות גבוה בעשרות אחוזים. לשם השוואה, טויוטה פריוס, המכונית החסכונית ביותר גומעת באותה כמות דלק מרחק כמעט כפול על פי נתוני היצרן (24.4 ק"מ).
מאזדה 3 הניצבת במקום השלישי בדירוג הביקוש גם היא משפחתית עם צריכת דלק ממוצעת (כלומר לא חסכונית במיוחד), וניצבת קרוב לתחתית רשימת המשפחתיות בכל מה שקשור לחיסכון בדלק, עם 12.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. גם כאשר מסתכלים על יתר רשימת הדגמים המעניינים ביותר את רוכשי הרכב ניתן לראות מגמה דומה של אדישות לשיקולי דלק. כך למשל יונדאי טוסון, הנמצאת במקום הרביעי ברשימת המתעניינים, נמצאת במקום האחרון בדירוג רכבי הפנאי החוסכים בדלק, עם 6.8 ק"מ לליטר בלבד.
לדברי אילן אופיר, מנכ"ל iCar: "צריכת דלק היא עדיין לא גורם משמעותי במערכת השיקולים של הנהג הישראלי בבחירת רכב. סיבה מרכזית אחת היא חוסר מודעות מספקת לכך שעם הזמן נהייה הדלק ההוצאה המשמעותית ביותר מסך ההוצאה הכוללת הקשורה באחזקת רכב".
"סיבה מרכזית שנייה היא התפתחות שוק הליסינג, הרוכש יותר ממחצית כמות המכוניות הנמכרות כיום בארץ. נהג עם מכונית ליסינג צמודה מסיר מעצמו את טרדות תשלום הדלק ולכן נושא צריכת הדלק אינו מהווה חלק משיקולי ההחלטה שלו".