חברת אנזיסרג' - האקזיט הבא? סיימה גיוס של 4 מיליון ד' ונכנסת לשוק של 6 מיליארד ד'

מפתחת המוצרים לטיפול בפצעים כרוניים מתכוונת לצאת לשוק עם מוצרים מסחריים כבר בתחילת 2009 ועשויה להוות יעד לרכישה
אריאל אטיאס |

חברת אנזיסרג' (EnzySurge) מראש העין, המתמחה במוצרים לטיפול בפצעים כרוניים, השלימה גיוס הון בהיקף של 4 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, גיוס המיועד לעזור לה להמשיך לפתח את המוצר הדגל של החברה ולהיכנס לשוק המוערך בכ- 6 מיליארד דולר בשנה.

הגיוס הובל על ידי רואה החשבון אלי גלבוע, ממשרד "גלבוע וליכט", המשמש כיו"ר דירקטוריון פעיל של החברה. הגיוס, שהינו גיוס המשך, בוצע לפי שווי חברה של 12.3 מיליון דולר. עד היום גייסה אנזיסרג' 7.3 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.

האקזיט הבא?

בחודש אפריל, נמכרה חברת לייף-סל (LifeCell), מפתחת שתלי עור לסגירת פצעים, תמורת 1.7 מיליארד דולר במזומן, לחברת KCI, מפעילת טכנולוגיית הואקום לטיפול בפצעים כרונים.

בין העסקה המדוברת לבין אנזיסרג' אין הרבה קשר, חוץ מכך שבעצם הרכישה, הפכה KCI לחברה הפועלת בשלבים השני [ואקום] והשלישי [שתלי עור] בטיפול בפצע, וכיום חסר לה השלב הראשון של ניקוי הרקמה הנימקית אותו מפתחת אנזיסרג' בעזרת תמיסת האנזימים היחודית שלה.

פרט מעניין נוסף, הוא האיש פרופ' דיוויד ארמסטרונג, מומחה עולמי בתחום הרגל הסוכרתית, שמחקריו על יעילות הואקום של KCI סייעו להחדרת הטכנולוגיה שלה. הקשר פה, הוא שפרופ' ארמסטרונג משמש כיום יו"ר המועצה המדעית המייעצת של אנזיסרג'.

השאלה הנשאלת כעת, היא האם אנזיסרג' עשויה להוות יעד הרכישה הבא של KCI, לאור זאת, שמוצרי החברה משלימים בצורה טובה את פורטפוליו המוצרים של KCI.

השוק הרלווונטי של החברה, שוק הפתרונות לריפוי פצעים כרוניים, כאמור מוערך בכ- 6 מיליארד דולר בשנה.

תחילת הניסויים השיווקיים בארה"ב בסוף 2008

אנזיסרג' מפתחת מוצרים לטיפול בפצעים כרוניים (כיבים סוכרתיים, כיבי לחץ וכיבים על רקע אי ספיקה ורידית) בשיטה ייחודית הנקראת ™Continuous Streaming Therapy המאפשרת הזרמה רציפה של תמיסות ריפוי אקטיביות לטיפול בפצע. מוצר הדגל של החברה, ה- ™DermaStream, הינו מוצר המיועד לטיפול כולל בפצעים כרוניים לכל שלבי הטיפול בפצע משלב ההטרייה, דרך הצמחת רקמות חיוניות חדשות, וכלה בסגירת הפצע. ההתקן המוצמד לאיבר הפגוע ומאפשר הזרמה מבוקרת של תמיסות ריפוי אקטיביות, שגם הן פותחו בחברה, ומיועדות לשלבי הטיפול השונים בפצע.

"אני בהחלט מרוצה מהצלחת הגיוס, ההתקדמות בניסוי והפעילות השיווקית בארה"ב", אומר אמיר שיינר, מנכ"ל אנזיסרג'. "ההשקעה תאפשר לנו להתמקד בחדירה לשוק בשנתיים הבאות". לדברי שיינר, גיוס הכסף יאפשר לחברה לעבור משלב הפיתוח לשלב המסחור, קבלת האישורים הרגולטוריים ויציאה לשוק.

תחילת הניסויים השיווקיים של המוצרים בשוק היעד (ארה"ב) צפויה לסוף 2008 ותחילת מכירות במהלך 2009.

בימים אלו משלימה החברה את שלב ב' של הניסוי הקליני השני במספר בתי חולים בישראל. תוצאות הביניים של הניסוי מצביעות על שיפור משמעותי בריפוי של פצעים כרוניים על רקע אי ספיקה ורידית.

"כדי להתבסס בשוק האמריקני אף פתחנו לא מזמן משרד בארה"ב שיעסוק בקידום וניהול מכלול הפעילות השיווקית והעסקית בשוק האמריקאי, בדגש על החדרת המוצרים לשוק והקמת שותפויות אסטרטגיות ורשת הפצה", הוסיף שיינר.

מהחברה נמסר, כי כבר בשלב זה יש עניין רב במוצרי החברה ממספר חברות מהמובילות בתחום והחברה אף החלה במגעים ראשוניים עם כמה מהן לצורך בחינת שותפויות אסטרטגיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה