דלתא גליל לאחר תהליך הארגון מחדש: ממשיכה במסלול הרווחיות אך ההכנסות קטנו
חברת דלתא גליל, בשליטת אייזק דבח מארה"ב (42%), סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2008 עם רווח נקי בסך של כ-0.8 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד בסך של כ-13.6 מיליון דולר והפסד שלך 2.8 מיליון דולר לפני הוצאות ארגון מחדש ברבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון השלישי ברציפות בו רושמת החברה רווח נקי בעקבות תהליך הארגון מחדש בו החלה בסוף הרבעון הראשון אשתקד אשר הושלם במהלך הרבעון הראשון השנה.
מכירות הקבוצה ברבעון הראשון של שנת 2008 הסתכמו ב-157 מיליון דולר לעומת 159.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-1.5%. הירידה במכירות נבעה מקיטון במכירות ההלבשה התחתונה בפלח השוק העליון בארה"ב ובאירופה אשר קוזז בחלקו על ידי גידול במכירות דלתא שיווק ישראל ומוצרי סריגה ללא תפר (סנטוני). עיקר הירידה במכירות נבעה מקיטון יזום של מכירות לא רווחיות בהיקף של 8.8 מיליון דולר בהן שיעור הרווח הגלמי היה נמוך וזאת כחלק מתהליך הארגון מחדש.
ואמנם, על אף הירידה הקלה במכירות תרמה הפסקת המכירות הלא רוווחיות לגידול ברווח הגלמי של החברה שהסתכם ב-31.1 מיליון דולר והיווה 19.8% מסך המכירות לעומת 26.9 מיליון דולר שהיוו כ-16.9% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.
השיפור בתוצאות העיסקיות ניכר ברווח התפעולי, לפני הוצאות ארגון מחדש שגדל ב-82% והסתכם ב-4.2 מיליון דולר (2.7% מהמכירות) לעומת 2.3 מיליון דולר (1.5% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. כולל הוצאות ארגון מחדש נרשם ברבעון המקביל אשתקד הפסד תפעולי של 8.5 מיליון דולר. השיפור ברווח התפעולי נבע בעיקר מיישום תוכנית הארגון מחדש ומגידול במכירות וברווחיות בפעילות דלתא שיווק ישראל.
מנכ"ל דלתא אבירם להב מסר: "חזרת הקבוצה לפסי ריווחיות רבעון שלישי ברציפות משקפת את תרומת תוכנית הארגון החדש שהחלה בסוף הרבעון הראשון אשתקד והושלמה במהלך הרבעון הראשון השנה. השיפור בפעילות הקבוצה ניכר במרבית תחומי פעילותה העיקריים והקבוצה מצפה להמשך מגמה זו של שיפור בתוצאות הפעילות".
חלוקה למגזרים: הפעילות בארה"ב קטנה ובישראל גדלה
מניתוח התוצאות העיסקיות של מגזרי הפעילות העיקריים עולה כי מכירות דלתא בארה"ב לשוק ההמוני הסתכמו ברבעון הראשון השנה ב-64 מיליון דולר לעומת 65.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 2%. הרווח התפעולי הסתכם ב-2.4 מיליון דולר לעומת 3.1 מיליון דולר, בהתאמה. הירידה ברווח התפעולי במגזר זה נבעה מהקיטון במכירות ועקב התייקרות בעלות המוצרים שנרכשו מקבלני משנה במזרח הרחוק.
מכירות הלבשה תחתונה לפלח שוק העליון בארה"ב ואירופה הסתכמו ב-43.8 מיליון דולר לעומת 49.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. למרות הירידה בשיעור של 12% במכירות נרשם קיטון של 52% בהפסד התפעולי שהסתכם ב-1.2 מיליון דולר לעומת הפסד של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וזאת כתוצאה מיישום תוכנית הארגון מחדש ויציאה מקטגוריות לא ריווחיות.
פעילות הגרביים באירופה וארה"ב הניבה מכירות בסך של 28.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008 לעומת 29.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ורווח תפעולי בסך של 1.1 מיליון דולר לעומת 1.2 מיליון דולר, בהתאמה. מכירות סריגת אל תפר הסתכמו ברבעון הראשון ב-7 מיליון דולר לעומת 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והסתיימו באיזון תפעולי לעומת הפסד תפעולי של 0.5 מיליון דולר, בהתאמה.
מכירות דלתא בישראל, באמצעות דלתא שיווק הסתכמו ברבעון הראשון השנה ב-18.2 לעומת 14.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2007, גידול של 25%. המכירות בשקלים הסתכמו ב-66.1 מיליון שקל לעומת 61.7 מיליון שקל, בהתאמה, גידול של 7%. הגידול במכירות נבע מהתרחבות קווי המוצרים והגדלת רשת החנויות. הרווח התפעולי בתחום פעילות זה גדל ב-73% והסתכם ב-2.9 מיליון דולר. העליה החדה ברווח התפעולי נבעה הן מהגידול במכירות והן מהוזלת עלות קניית המוצרים בשל התחזקות השקל מול הדולר.