מדור חדש בשיווק ופרסום: כרטיס ביקור(ת) - אחת לשבוע פרסומת אחת על שולחן הניתוחים

מתחילים בטוררררררנדו - מבקר הבית - ארנון ממן, קופירייטר ומנכ"ל משותף של "מדיסון אבניו" המכללה ללימוד קופירייטינג יהלל או יקטול פרסומת אחת בשבוע - ואתם מוזמנים להציע רעיונות לפרסומת
ארנון ממן |

תקציר הפרסומת: 4 קבוצות מעידות על מזגן טורנדו במקהלה מדברת: טייסים: זה לא מזגן זה מטוס קרב... חרדים: קניתי טורנדו לבן שלי, לבן שלי, לבן שלי... בלונדיניות: זה הדבר החכם ביותר שעשיתי... פורצים: לא קניתי טורנדו אבל יש לי... הלקוח: ענק המזגנים. משרד הפרסום: אדלר חומסקי ורשבסקי

רגל פה רגל שם

התשדיר הזה מקעקע את הקו הברור שעולם הפרסום נוהג למתוח בין פרסומת מכירתית לפרסומת תדמיתית. הסוגות התדמיתיות המקובלות מעניקות לנו חוויה, ריגוש, צחוק, אמפתיה או געגוע, על רקע ויז'ואלים עוצרי נשימה ופסקי קול מענגים. הסוגות המכירתיות לעומתן, לא מבזבזות זמן אויר על חוויות וריגושים, אלא דוחפות את המוצר עם כפית לפה במקרה הקל, או בפטיש "חמש קילו" במקרה הכבד.

הגנבים - מתוך פרסומת טורנדו

המבקר לא מתבייש להודיע - נהניתי!

הרבה מאוד זמן אויר חלף מאז טבע דייויד אוגילבי את המשפט "It's not creative unless it sells" ועדיין, לטעמי לפחות, לא נס ליחו. ומכיוון שתורת הפרסום לא כפופה לחוקי הגיאומטריה האוקלידית, אני נהנה לזהות, מדי פעם, תשדיר פרסומת שיושב טוב על שתי קצות הסקאלה: גם קליט ומהנה וגם מכירתי ומניע לפעולה. וזה בדיוק מה שאהבתי בתשדיר האחרון של מזגן טורנדו. כן. נהניתי מהתשדיר.

אהבתי את הסטריאוטיפיזציה המוקצנת: הטייסים הרובוטריקים, הבלונדיניות המרהיבות, החרדים המשתכפלים, הפורצים הקשוחים והמראיין הפומפוזי. כולם מהלכים על החבל הדק שבין תשדיר עדויות מכירתי לקומדיה מטורפת. אבל זה רק הקצה האחד של הסקאלה. בקצה השני - זהו פרסום מוכר. ועוד איך.

כמה פשוט ככה חכם - טוררררררררנדו

אין מי שיזכור את הפרסומת ולא ידע לנקוב בשם המוצר טורררררנדו. ובואו לא נזלזל באומץ הלב של יוצרי התשדיר שבאו לפרזנטציה במחסניות ריקות מתחמושת תקנית: בלי סיפור, בלי Life Style, בלי פאנצ' ליין ובלי לוקיישן אקזוטי. רק צילומים פרונטליים של מקהלת מדקלמי טכסטים קלישאיים. תשדיר טורנדו הוא הוכחה נוספת שלפעמים הרעיון הפשוט ביותר הוא הנועז ביותר.

ועוד נקודת זכות: התשדיר מדיף ניחוח נדיר של הומור עצמי, כזה שעולם הפרסום לא מרבה להצטיין בו. זוהי מעין פרודיה על פרסומות בכלל ועל הפרסומת למזגני טורנדו בפרט. שמעתי כבר מצד עמיתים וחברים בענף ביקורות מזלזלות על תשדירי טורנדו. אבל לא חשוב מה הם אמרו, כולם ידעו טוב מאוד להגיד טורנדו. טורררררנדו. מזגן איכותי לחיים.

* ארנון ממן הוא קופירייטר ויועץ תכנים שיווקיים, מנכ"ל משותף של מדיסון אבניו - המכללה ללימוד קופירייטינג ופרסום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה