הצרכן הישראלי פסימי מהרגיל: מדד אמון הצרכנים של פועלים רשם ירידה של 5.7 נקודות

זאת לאחר עלייה של 6.4 נקודות אותה רשם המדד בחודשיים הקודמים
ישראל הס |

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS ירד בחודש מרץ ב-5.7 נקודות, לאחר עלייה של 6.4 נקודות בחודשיים הקודמים. מדד זה מחושב על סמך מדגם של 1000 נשאלים במדגם ארצי ומהווה אינדיקטור להתפתחות הצריכה הפרטית בהווה ובעתיד.

בתשובות לשאלות בסקר הצרכנים הנוגעות למצב הכלכלי ולמצב התעסוקה בארץ בהווה ובעתיד נרשמה הרעה מסויימת בתפיסת המצב. אמנם שיעור הנסקרים התופסים את המצב הכלכלי כטוב לא השתנה, אך יחסית לתוצאות הקודמות יש מעבר מסויים מתשובות המצביעות על מצב ללא שינוי לתשובות בכיוון השלילי. בשאלה לגבי הכנסות המשפחה בעוד מספר חודשים נרשמת יציבות.

מהתשובות לשאלות ספציפיות שנשאלו החודש עולה כי עליית מחירי המזון השפיעה על התנהגות הצרכנים, בעיקר בקרב השכבות החלשות. אשר למדיניות ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח, התקבל מגוון רחב של תשובות, כאשר התשובה השכיחה ביותר היתה 'לא יודע'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה