שוק הנפקות האג"ח לא רואה משבר: אמפא גייסה 80 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

מנכ"ל Ampa IB: "בכל הנפקה אנחנו משתדלים להתאים את המאפיינים של איגרת החוב לדרישות הספציפיות של המשקיעים, ולצרכים המיוחדים של שוק ההון"
ישראל הס |

חברת "אמפא קפיטל" מקבוצת אמפא דיווחה היום (ד') כי "חמית" חברה בת בבעלותה המלאה גייסה 80 מיליון שקל בהנפקה פרטית של אגרות חוב למשקיעים מוסדיים בבורסה של תל אביב.

אגרות החוב שהונפקו מדורגות Aa2 על ידי חברת מידרוג ונושאות ריבית צמודה של 4.75% במח"מ שנתיים, ותקופת פדיון של כ-5 שנים. איגרת החוב מסוג ABS, היא אגרת המגובה בתזרימי מזומנים, הנובעים מהשכרת ציוד ללקוחות "חמית". חמית היא החברה הגדולה בישראל למימון ציוד. את ההנפקה הובילו Ampa Investment Banking מקבוצת אמפא, בשיתוף עם "פסגות לאומי ושות' חתמים".

לדברי סלע קולקר, מנכ"ל Ampa IB: "בכל הנפקה אנחנו משתדלים להתאים את המאפיינים של איגרת החוב לדרישות הספציפיות של המשקיעים, ולצרכים המיוחדים של שוק ההון. הכוונה היא לספק ללקוחותינו גיוון במכשירי ההשקעה, התורמים לפיזור תיקי ההשקעות שלהם, וכך עשינו גם הפעם. עד היום גייסנו עבור חברות הבנות של אמפא קפיטל, למעלה ממיליארד שקל, בכ-20 סבבי גיוס, כולם בעלי דירוג AA או Aa2 לרצועה העיקרית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.