הרצל חבס הסכים לחלק נתחים לעידן עופר: החברה הקצתה 5.9% ממניותיה תמורת 25 מיליון ש'

הרצל חבס: "אנו רואים חשיבות רבה בהגדלת מעורבותה האסטרטגית של עופר הולדינגס בפעילות הקבוצה, ומסיבה זו נעתר דירקטוריון החברה לבקשת עופר הולדינגס להנפקת המניות"
ישראל הס |

חברת חבס השקעות הודיעה היום, כי החליטה להקצות במסגרת הנפקה פרטית, 2 מיליון מניות במחיר של 12.5 שקל למניה ללין אור השקעות, שהינה חברה פרטית בבעלות חברת עופר הולדינגס, הנמצאת בשליטת קבוצת סמי ועידן עופר ומר אודי אנג'ל. ההנפקה הפרטית, בשיעור של 5.9% מהונה המונפק של החברה, אושרה על ידי דירקטוריון החברה. נציין כי מחיר המניות שנרכש במסגרת העסקה גבוה ב-3.5% ממחיר הסגירה שנרשם אתמול עם סגירת הבורסה.

עופר הולדינגס, רכשה לראשונה מניות החברה בחודש דצמבר האחרון, ומאז הגדילה אחזקותיה לשיעור של כ-18% ממניות החברה. בעקבות ההקצאה עולה שיעור אחזקתה במניות החברה לכ-22.5%. יצוין, כי משפחת חבס, מחזיקה בכ-46.5% ממניות החברה.

אודי אנג'ל מסר כי "חבס הינה קבוצה נדל"נית וותיקה ומובילה, ואנו רוחשים אמון רב ביכולותיה ובעתיד הצפוי לה. אנו מגדילים את אחזקתנו בחברה, כהמשך טבעי לרצוננו להגדלת היקף השקעותינו בתחום הנדל"ן ומתוך כוונה להיות מעורבים במידה רבה יותר בהגדלת פעילות החברה ובעסקיה. אנו רואים בשותפות עם חבס פלטפורמה טובה ומבוססת בעלת פוטנציאל להשתלבות בעסקאות נדל"ן עתידיות. אנו מאמינים, כי קשרינו ויכולותינו הגלובליות בשילוב המקצועיות וההתמחות הנדל"נית המוכחת של קבוצת חבס יוכלו לתרום רבות לפעילותינו המשותפת."

הרצל חבס, יו"ר דירקטוריון קבוצת חבס מסר כי "אנו רואים חשיבות רבה בהגדלת מעורבותה האסטרטגית של עופר הולדינגס בפעילות הקבוצה, ומסיבה זו נעתר דירקטוריון החברה לבקשת עופר הולדינגס להנפקת המניות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.