התעשייה האווירית סוגרת שנה: צבר ההזמנות הגיע לשיא של 7.7 מיליארד דולר
התעשייה האווירית לישראל פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה. מכירות התעשייה אווירית בשנת 2007 הגיעו ל-3.3 מיליארד דולר לעומת 2.8 מיליארד דולר בשנת 2006, גידול של 18%. מרבית המכירות, 2.7 מיליארד דולר הגיעו מייצוא.
הרווח של התעשייה האווירית בשנת 2007 הסתכם ב-204 מיליון דולר, לאחר מימון ולפני הוצאות חד פעמיות לעומת 159 מיליון דולר בשנה קודמת, גידול של 28%. כמו כן, גם בצבר ההזמנות של החברה נבון לסוף דצמבר, נרשם שיא - 7.7 מיליארד דולר, כ-83% ליצוא.
הרווח התפעולי של החברה גדל ב-46% והסתכם ב-183 מיליון דולר (5.5% מהמכירות) לעומת 125 מיליון דולר (%4.4 מהמכירות) בשנת 2006.
יש לציין הוצאות חד פעמיות בשנת 2007 בגין הפרשה לפרישת עובדים בסך 24מיליון דולר ומחיקת השקעות בארה"ב בסך 25 מיליון דולר. המכירות לרבעון האחרון של שנת 2007 גדלו ב-13% ל-916 מיליון דולר לעומת 813 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2006.
הרווח הנקי ברבעון האחרון של שנת 2007 הסתכם ב-19 מיליון דולר לאחר הוצאה חד פעמית בסך 25 מיליון דולר בגין מחיקת השקעה בארה"ב.
עם פרסום התוצאות העסקיות אמר יאיר שמיר יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית: "החברה ממשיכה להציג צמיחה במכירות וברווח. צמיחה של 1 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות הינו נתון מרשים ומדהים וזה מעיד על חוסנה הכלכלי של החברה הן בשווקים הצבאיים והן בשווקים האזרחיים."
עוד הוסיף שמיר: "פעילות החברה בשוק האזרחי גדלה ב-27% בהשוואה לשנה קודמת ומהווה כבר 41% מהמחזור. הנהלת החברה ממשיכה בתהליכי התייעלות והביטוי לכך הוא ברווח התפעולי שצמח בכ- 46% למרות ההשפעה השלילית של תיסוף השקל. צבר ההזמנות של החברה מסתכם בכ- 7.7 מיליארד דולרים ומכסה למעלה מ-2 שנות פעילות".
המנכ"ל יצחק ניסן אמר כי: "בשנת 2007 נמשך הזינוק בביצועיה של התע"א בכל הפרמטרים העסקיים. החברה סיימה את 2007 עם כ-4 מיליארד דולר התקשרויות. למרות התיסוף בשקל, השיגה החברה שיא חדש בביצועיה. הנהלת החברה ממשיכה בהטמעת מגוון שינויים ושיפורים בתרבות העסקית והניהולית של החברה.
ב-2007 הפגינה התע"א הישגים טכנולוגיים מרשימים, וביניהם שיגורי טיל 'חץ' ולווייני 'אופק 7' ו'טקסאר'. התע"א ממשיכה להשקיע בפיתוח מערכות-על שיניבו פריצות שיווקיות בשנים הקרובות. התע"א ממשיכה להתמקד בשיתופי פעולה בין-לאומיים ובהרחבת נוכחותה בשווקים הגלובליים".
מנשה שגיב, סמנכ"ל הכספים, אמר כי: "הרווחיות בשנת 2007 גבוהה מהרווחיות ב-2006 למרות התיסוף החד בשער החליפין. רוב הכנסותיה של החברה הינן בדולר ארה"ב ולמעלה מ-50% מהוצאותיה בשקלים. תיסוף בשיעור של 9% מגדיל ההוצאות השקליות של החברה במונחים דולריים. יש לכך ביטוי בתוצאות הכספיות בעיקר בשערוך עודף התחייבויות שקליות.
בתוך כך, החברה ממשיכה להציג תזרים מזומנים איתן ושיפרה באופן משמעותי את היחס השוטף והיחס המהיר (יחס שוטף 1.22, יחס מהיר 0.99). תזרים המזומנים נטו מפעולות שוטפות מסתכם בשנת 2007 ב-207 מיליון דולר ומצביע על איתנות וגידול ביתרות המזומנים של החברה".

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.