הצריכה הפרטית בסין לשיא של 9 שנים: "הצריכה הפרטית היא המנוע המשמעותי בתקופה הקרובה"

כך אומר מיכאל דאי, הכלכלן הבכיר של Bank of China. המכירות הקמעוניות בסין גדלו בחודש פברואר ב-20.2%
ישראל הס |

המכירות הקמעוניות בסין גדלו בחודש פברואר ב-20.2%, הצמיחה הגבוהה ביותר ב-9 השנים האחרונות. סימן זה מחזק את ההשערה כי הצריכה המקומית תשמור על צמיחת הכלכלה הסינית, למרות ההיחלשות הנרשמת במגזרי היצוא של הענק האסיאתי.

השיעור החד בגידול הכלכלה תואם לנתון שנרשם בחודש דצמבר 2007 ועקף קונצנזוס של 18 כלכלנים שחזו גידול של 19% במכירות בקמעונאיות. סיבה נוספת היכולה לספק הסבר לשיעור הגידול החד, היא האינפלציה הגבוהה השוררת במדינה.

הגידול החד תרם רבות לחברות וול מארט וקארפור, ענקי הקמעונאות העולמיים הפעילים במדינה ועזר לממשלה הסינית לייצב את הכלכלה למרות הקיטון שנרשם ביצוא. המשלוחים הימיים מסין למדינות היצוא גדל בחודש פברואר בשיעור של 6.5% בלבד, הנמוך ביותר ב-6 השנים האחרונות. שיעור הגידול הנמוך במשלוחים הימיים מצביע על קיטון בביקושים המגיעים מארה"ב.

"הצריכה הפרטית הולכת להיות מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר בתקופה הקרובה" כך אומר מיכאל דאי, הכלכלן הבכיר של Bank of China. "ענף המסחר מאט את הקצב, כמו גם ההשקעות אבל הצריכה הפרטית תגרום לייצוב הכלכלה" מוסיף דאי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה