רשת H&O מדווחת על ירידה ברווחיות בעקבות רכישת TAGWOMAN
רשת האופנה H&O פרסמה היום את הדו"חות הכספיים לשנת 2007, הכוללים גם את תוצאות הפעילות של רשת TAGWOMAN, אותה רכשה H&O בינואר 2007.
מהדוחות עולה, כי הרווח הנקי של החברה (סולו) הסתכם ב-11.4 מיליון שקל לעומת 10.04 מיליון שקל (סולו) בשנת 2006, עלייה של 13.65%, בעוד זוהי השנה החמישית ברציפות שהרווח הנקי של רשת H&O ממשיך לעלות. הרווח הנקי של TAGWOMAN ברבעון הרביעי, אשר היה הרבעון הראשון לרווחיות מאז רכישת החברה, הסתכם ב-691 אלף שקל.
מהדו"חות המאוחדים (פרופורמה) עולה, כי חל גידול של 3.2% ברווח הגולמי, שהסתכם בכ-199.5 מיליון שקל (43.6% ממחזור המכירות), לעומת 193.3 מיליון שקל (פרופורמה) בשנת 2006. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2007 הסתכם ב-61.7 מיליון שקל (49.1% ממחזור המכירות), לעומת 64.4 מיליון ש"ח (פרופורמה) בתקופה המקבילה אשתקד.
עוד עולה מהדו"חות, כי מחזור המכירות של החברה בשנת 2007 הסתכם ב-457.3 מיליון שקל, לעומת 455.6 מיליון שקל (פרופורמה) בשנת 2006, עלייה של 0.4%. מחזור המכירות ברבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב-125.5 מיליון ש"ח, לעומת 127.4 מיליון שקל (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 1.46%.
הקיטון במכירות ברבעון הרביעי של 2007 נבע בשל האיחור בתחילת עונת החורף, אשר פגע במכירות תחילת העונה, לדברי החברה.
הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב-6.01 מיליון שקל, לעומת 9.8 מיליון שקל (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה בשנת 2007 הסתכם ב-5.6 מיליון שקל, לעומת 8.2 מיליון שקל (פרופורמה) בשנת 2006.
"רשת האופנה H&O ממשיכה וצומחת, ועד פסח הקרוב נפתח שתי חנויות נוספות, האחת בקריית אונו והשנייה ביקנעם", אמר ד"ר ישראל פלג, יו"ר חברת האופנה H&O. "שנת 2007, השנה הראשונה לפעילותה של TAGWOMAN בבעלות H&O, הסבה הפסד של כ-5.4 מיליון שקל כתוצאה מכשלים שקדמו לרכישת TAGWOMAN על ידי החברה. כשלים אלה פגעו בתוצאות הכספיות של החברה במאוחד, והחברה פועלת לתיקון הכשלים ולשיפור הרווחיות".
עוד הוסיף פלג, כי "בשנת 2007 התרחבה רשת TAGWOMAN מ-21 חנויות ל-27 חנויות. מינויו של אילן בז'ה, אחד המעצבים המובילים בישראל, למנכ"ל TAGWOMAN, השלים את תהליך הקמת המבנה הארגוני והמנהלתי החדש במטרה להוביל את החברה תוך אוריינטציה חדשנית ואופנתית."
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.