תוך שנתיים אקזיט: הסטארט-אפ YaData נמכר לחברת מיקרוסופט

הקרנות גיזה ועופר היי-טק השקיעו בחברה, המספקת כלים אוטומאטיים לזיהוי קבוצות של לקוחות, בסך של 4.4 מיליון דולר
אריאל אטיאס |

אקזיט לקרנות גיזה ועופר היי-טק. מיקרוסופט העולמית הודיעה היום על רכישת הסטארט-אפ הישראלית 'ידעת' (YaData), כאשר צוות החברה ישתלב במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל והפתרונות של ידעת יוטמעו באמצעות קבוצת פתרונות הפרסום והתוכן של מיקרוסופט העולמית. (Advertiser and Publisher Solutions Group).

ידעת, הממוקמת בתל אביב, נוסדה ב-2006 לאחר שקיבלה השקעה ראשונית מחברת מאגף הסטארט-אפים וה-ISVs של חברת אורקל ישראל. לאחר מכן בינואר 2007 ביצעה החברה סבב גיוס יחיד מהקרנות גיזה ועופר היי-טק בשך של 4.4 מיליון דולר. פתרונות החברה מספקים למנהלי שיווק כלים אוטומאטיים לזיהוי קבוצות של לקוחות בעלי מאפיינים משותפים כקהלי מטרה לפעילויות שיווק.

מטרת הרכישה היא לאפשר למיקרוסופט לספק למפרסמים בפלטפורמה שלה יכולות מתקדמות לזהות קהלי מטרה וליצור קשרים ממוקדים ועמוקים יותר עמם. בה בעת ייהנו הגולשים מפרסום ממוקד ורלבנטי יותר לצרכיהם.

משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט העולמית ונשיא המו"פ בישראל: "רכישת ידעת מכניסה את מרכז המו"פ בישראל לתחום הפרסום המקוון, שהוא ללא ספק אחד האסטרטגיים עבור מיקרוסופט העולמית. זו היא דוגמה מצוינת לכך שלטכנולוגיות המפותחות בישראל יש ערך משמעותי שתורם לכיווני ההתפתחות החשובים ביותר שלנו. בחודשים האחרונים זכיתי להכיר את הצוות האיכותי של ידעת ואני משוכנע שתרומתם למרכז בישראל, למיקרוסופט ולעולם המקוון תהיה משמעותית".

אמיר פלג, מייסד ומנכ"ל ידעת: "ידעת מאמינה בפוטנציאל הטמון בזיהוי ופילוח קבוצות של לקוחות על פי דפוסי התנהגות (Behavioral Targeting) כמוסיף ערך למפרסמים ויצרני תכנים באינטרנט. למיקרוסופט יש את החזון וההיקף העסקי הנדרשים לממש את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות של ידעת ולפתח פתרון פרסום מקוון חדיש מסוגו. צוות ידעת, הכולל בוגרי תלפיות ומתמטיקאים מובילים, נלהב לקראת האתגרים הטכנולוגיים והעסקיים הצפויים לו במסגרת מיקרוסופט".

סגירת העסקה מותנית בקבלת מספר אישורים רגולטוריים והיא צפויה להיסגר לאחר קבלת האישורים הללו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה